Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Åhléns gjør varehusene sine mer digitale

Netthandel

Åhléns lar netthandel gå hånd i hånd med den fysiske butikkopplevelsen. Nettkjøpte varer kan hentes og returneres i kjedens 73 butikker i Sverige.

ANNONSE

Den svenske kjeden, som inntil i fjor var sterkt tilstede i Norge med 32 butikker, valgte å legge ned virksomheten her til lands for å satse på sitt eget hjemmemarked og netthandel.

Og nå får svenskene noe igjen for selskapets satsing på egen jord; en netthandelsløsning der den digitale og fysiske shoppingfølelsen integreres. I de 73 ulike butikkene i Sverige kan varer som er kjøpt på nett nå hentes og returneres.

- Vi satser på netthandel for å kunne kombinere det beste med digitaliseringens muligheter, sammen med den servicen som kan tilbys kundene som er innom en av våre butikker. Med dette kan vi tilby kundene en attraktiv opplevelse i et digitalt og fysisk grenseland, sier Stefan Daniele fra Åhléns.

Les også: Legger ned 32 butikker i Norge

Kunder som handler på nett vil fortsatt kunne velge å få varene levert hjem eller til nærmeste postutdelingssted.

Sortimentet som tilbys ved lanseringen er på drøyt 20 000 forskjelllige produkter. Målet er å utvide til 48 000 varer - som tilsvarer hva du kan finne i større varehus som Mall of Scandinavia i Stockholm.

Åhléns eies forøvrig av Axstores. Axstores inngår igjen i Axel Johnson, som eier blant annet Axfood og Mekonomen Group, og er et av Nordens største detaljhandel-konsern. I Axstores inngår foruten Åhléns, kosmetikkjeden Kicks og interiørkjeden Lagerhaus.

(Foto: Linus Flodin/Åhléns)

Del artikkel: