For de smarte forhandlerne er endringene et påskudd for å finne nye måter å styrke kundeforholdet på, og selge mer.
Kundene tilpasser seg og endrer adferd i sin jakt etter de beste kuppene. Det kan være en trussel for forhandlere som nekter å tilpasse seg, men det lar også de smarte forhandlerne styrke kundeforholdene sine.
Dagens kunder kan sammenligne produkter og priser fra hele landet, og fra hele verden. De kan kjøpe det de vil, hvor de vil, når de vil og slik de vil.
Besøkstallene i fysiske butikker har sunket med 57 % de siste fem årene, men omsetningen per kunde har nesten blitt tredoblet
Kilde: Google
Shoppingopplevelsen går sømløst fra datamaskinen til mobiltelefonen, fra mobiltelefonen til den fysiske butikken og fra butikken tilbake til mobiltelefonen.
Hva bør du gjøre for å holde tritt?
Hvordan kan du bruke denne adferdsendringen til å bygge sterkere kundeforhold istedenfor å bare tilpasse deg for å overleve? Det første skrittet er å forstå kundene dine bedre. I vår e-bok kan du lese hva Patrik Vikner mener at du bør gjøre for å utnytte endringene i kundeadferden til å styrke forholdet til dine kunder.
Last ned e-boken som hjelper deg å styrke forholdet til kundene her.