SPONSET INNHOLD

Begeistrete kunder er gull verd

Begeistrete kunder er gull verd

Hvor godt tar vi vare på ”gullkundene”? Og hvor forutsigbar er hverdagen i Alibaba? Dette er bare to av spørsmålene som oppklares på Virke e-Handels seminar 31.oktober.

20 prosent av kundene legger igjen 80 prosent av overskuddet i en bedrift. Dette er kunder som virkelig er gull verd for butikkene.

Men – hvor godt tar vi vare på disse kundeentusiastene  som er villige til å betale, som handler mer – og som kommer oftere igjen? Dette vil Dag Inge Fjeld fra BTF Innsikt og Høyskolen Kristiania belyse på Virkes e-Seminar.

Også Morten Krogh-Moe fra Sannsyn har et kritisk blikk på mange nettbutikkers forretningsfilosofi: Mindre enn fem prosent av de tradisjonelle selskapene har  plattformstrategi som en del av forretningsstrategien. Dette til tross for at digitale plattformer om ti år trolig vil stå for 30 prosent av verdiskapningen.

Daglig leder i Virke e-Handel Gerhard Anthun gleder seg også over å ha Alibabas Jack Peters på talerlisten.

– Jeg hørte ham i Amsterdam i sommer. Vi har mye å lære av Jacks erfaringer. Ikke minst spennende var det å høre hans betraktninger om hvorledes det er å arbeide i en av verdens mest ekspansive virksomheter, med arbeidsdager og uker som er konstant uforutsigbar.

Umiddelbart etterpå blir det anledning til å bli bedre kjent med både foredragsholdere og bransjekollegaer i en mer sosial ramme.

Les mer her.

Del artikkel: