Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.

SPONSET INNHOLD

Erfaringer som stadig forbedres og den nye tidsalderen for tillit: Vi presenterer Trustpilots nye varemerke

Erfaringer som stadig forbedres og den nye tidsalderen for tillit: Vi presenterer Trustpilots nye varemerke

I denne artikkelen presenterer administrerende direktør i Trustpilot, Peter Mühlmann, selskapets nye varemerke.

Det kan hende du har lagt merke til den siste tiden at vi har hatt en nylansering av varemerket Trustpilot etter ti suksessrike år.

Et av spørsmålene jeg har blitt stilt mest både før og etter nylanseringen, er "hvorfor har dere endret varemerket deres når dere allerede har et godt kjent og vellykket varemerke som blir brukt av millioner verden over?" Det er et veldig godt spørsmål. Derfor vil jeg gjerne fortelle om kunnskapen og ideene bak denne forandringen.

Mot slutten av fjoråret fylte Trustpilot ti år. Jeg er stolt av at vi bygde det som nok er verdens mektigste plattform for anmeldelser i løpet av det første tiåret til selskapet. Og med dette hjalp vi millioner av forbrukere med å ta bedre beslutninger. Samtidig hjalp vi hundretusenvis av bedrifter med å bygge mer pålitelige varemerker, få bedre kontakt med kundene og sette fart i forretningsvirksomheten. Men verden står ikke stille. Så i løpet av det siste halvåret har vi snakket med tusenvis av virksomheter og forbrukere for å finne ut hvordan vi best kan arbeide med situasjonen som den er i dag og i morgen.


Det nye varemerket Trustpilot har lansert i dag bygger på alt vi har oppnådd i løpet av det første tiåret vårt og alt vi har oppdaget på denne ferden. Jeg mener at disse forandringene gjør at vi skiller oss ut fra alle andre virksomheter innen anmeldelsesbransjen.

Kunnskap

Vi har lært oss og oppdaget at

  • vi nÃ¥ lever i "kundenes tidsalder", der forventningene, valgmulighetene og innflytelsen deres er større enn noensinne.
  • Selv om de fleste virksomhetene ennÃ¥ ikke har forstÃ¥tt dette fullt ut, sÃ¥ er de mest fremtidsrettede selskapene allerede pÃ¥ banen.
  • De utnytter forbrukernes ønske om Ã¥ forme og forbedre sin egen verden ved Ã¥ samarbeide helt Ã¥pent med dem pÃ¥ Trustpilot (og andre steder). Resultatet av dette er at disse virksomhetene oppnÃ¥r nyvinning og forbedring raskere enn konkurrentene sine.
  • Samtidig har tilliten til digitale plattformer (inklusive sosiale medier og anmeldelsessider) falt betraktelig etter at flere og flere har fÃ¥tt øynene opp for hvor langt de kan manipuleres til Ã¥ skjule sannheten. Memene om "falske nyheter" og de velkjente utfordringene som oppstod for Facebook i forbindelse med Cambridge Analytica, var drÃ¥pen som fikk glasset til Ã¥ flyte over, og snart kunne man lese om problemet pÃ¥ forsiden av alle verdens aviser. Men dette har vært pÃ¥ trappene lenge. For eksempel har tilliten til digitale plattformer falt dette Ã¥ret alene i 21 av de 28 landene som deltar i Edelmans Ã¥rlige "Trust Index".
  • NÃ¥r forbrukerne blir klar over at de fleste anmeldelsessider ikke er fullstendig uavhengig eller gjennomsiktig – ved for eksempel Ã¥ la virksomheter redigere, skjule eller slette enkelte anmeldelser – sÃ¥ kan tilliten forsvinne pÃ¥ bare et øyeblikk.
  • I tillegg føler forbrukerne seg mer og mer frustrert, eller til og med snytt, nÃ¥r anmeldelser blir brukt som markedsføring én vei i stedet for en diskusjon som gÃ¥r begge veier.

Det nye varemerket vårt gjenspeiler disse endringene. Trustpilot-stjernene burde vise verden noe mer enn bare en vurdering, nemlig at virksomheten ikke har noe å skjule, at de elsker kundene sine og at de gjerne vil fortsette å forbedre kunde erfaringen ved å utnytte forbrukernes faktiske ønske om å kunne forme og forbedre tingene. Og dette er det bare mulig å gjøre på en gjennomsiktig og uavhengig anmeldelses plattform som vår, som er åpen for alle.

Ny filosofi og identitet

Ut fra denne kunnskapen og takket være masse hardt arbeid og høy kreativitet, har vi kommet frem til en ny filosofi, en ny kreativ identitet og nye viktige egenskaper.

Filosofi

Identitet

  • Den nye logoen vÃ¥r bestÃ¥r av en grønn stjerne med en tredimensjonal grønn pil som peker mot fremtiden. Selskaper har gjennomgÃ¥ende fortalt oss at de elsker den enkle utformingen og det vakre tidløse utseendet, og at logoen representerer den unike styrken ved plattformen vÃ¥r bedre enn den gamle haken vi brukte.
  • Vi har forenklet mÃ¥ten vi skriver navnet vÃ¥rt pÃ¥. Vi har gjort det mindre "brautende" (nÃ¥ stÃ¥r alt med smÃ¥ bokstaver), samtidig som vi har beholdt autoritet.
  • Vi bruker bilder og fortellinger hele veien, for bak hver eneste anmeldelse ligger det en faktisk menneskelig opplevelse.

TrustBoxes (widgetene våre)

Vi har latt våre TrustBoxes (også kjent som "widgetene") i stor grad beholde utseendet sitt, sånn at overgangen blir enkel for kundene.

For dere som fortsatt overveier å bruke Trustpilot, så kan dere være sikre på at vi har oppdatert våre TrustBoxes med den nye logoen, noe som gir den troverdigheten og styrken vi mener gjenspeiles i den nye merkeidentiteten vår og i stjernene vi bruker.

  • Vi har endret logoen og navnedesignet som beskrevet ovenfor, oppdatert stjernene vi bruker i anmeldelsene til samme design som den nye logoen (sÃ¥ de gjenkjennes umiddelbart) og gjort den nye grønne bakgrunnen friskere og lysere.
  • BÃ¥de virksomheter og forbrukere har i stor grad fortalt oss at de nye TrustBoxes ser mer moderne ut, har like stor gjennomslagskraft som tidligere, og passer inn pÃ¥ omtrent hver eneste nettside og i nesten hver markedsføringssammenheng.

Hva skjer videre?

I løpet av de neste ukene og månedene kommer vi til å fortelle dere mer om andre endringer vi kommer til å introdusere, så plattformen vår kommer til å bli enda mer gjennomsiktig. Vi kommer også til å tilby nye verktøy som kan hjelpe virksomheter og forbrukere med å samarbeide enda bedre.

Jeg tror at disse endringene bygger videre på fortiden vår og viser forbrukere og virksomheter som setter sin lit til oss veien til en lysere, bedre og mer samarbeidsorientert fremtid.

Trustpilot - Verdens ledende plattform for anmeldelser

Del artikkel: