SPONSET INNHOLD

Slik får du innholdet ditt klart i tide til de kommende høytidene

Slik får du innholdet ditt klart i tide til de kommende høytidene
Tobias Andersson

Halloween, Black Friday og julen står for døren. Selv om ikke samtlige regnes som høytider for alle, kan de være viktige perioder for deg som e-handler. På visse intensive dager har du nemlig muligheten til å øke omsetningen din, styrke varemerket og gjør røde sifre om til svarte. Men for å gi deg selv muligheten til å lykkes, trenger du mer enn bare kunnskap om markedet – godt innhold er viktig når det gjelder alt fra språk til tonalitet.

Som e-handler finnes det noen perioder som er viktigere enn andre. De fleste kan nok bekrefte at juletiden har stor betydning for årets samlede resultater. Faktum er at mange bransjer avhenger av en god julehandel for å kunne vokse og bli sterkere. Men det er ikke bare julehandelen som er viktig lengre. Også Black Friday, den store tilbudsdagen, har blitt viktig for norske e-handlere. Dette er ikke minst synlig i salgstallene: i 2018 dro nordmenn kortene sine for over 3,7 milliarder kroner på Black Friday – nesten like mye som konsumrekorden på 3,9 milliarder fra bittelille juleaften året før. Halloween og farsdag er også viktig for e-handlere, og dette er to anledninger der mulighetene er gode for å øke salgstallene sine.

Dette bør du tenke på som e-handler

Hva skal du egentlig tenke på som e-handler, for å være forberedt på årets mange viktige omsetningsperioder? Og hvordan kan du finne den riktige partneren til å skape verdifullt innhold til bedriften din?

Når det kommer til innhold, handler det om å jobbe proaktivt og være ute i god tid. Samtidig er det viktig å finne en samarbeidspartner som du kan stole på, og som alltid leverer kvalitetsinnhold tilpasset til den riktige målgruppen. Selv om du ikke alltid er ute i god tid, finnes det muligheter til å få tekstene dine klare tidsnok. Rabie Salem er administrerende direktør hos Contentor og forklarer:

«Vi forstår at man som e-handler har mye å tenke på, noe som fører til at innhold iblant ikke får den omtanken det fortjener. Å la noen andre håndtere produksjonen av ens tekster – uansett om det gjelder å skape nye tekster eller oversette eksisterende – sparer deg for både tid og energi. I stedet kan du legge kreftene i det du er god til, og vite med trygghet at innholdet ditt er av høy kvalitet og blir klart til tiden.»

Førsteklasses service og hurtige leveringer

Contentor er en svensk bedrift som jobber med prisgunstig innhold for web og e-handel for både svenske og internasjonale e-handlere. Med over 400 skribenter og oversettere til 24 forskjellige språk på teamet, håndterer vi i Contentor alle slags tekster for alle slags kunder. Vi vet at det krever mye å oversette og skape innhold, og vi elsker det vi gjør. Med personlig service sørger vi derfor for å hjelpe deg fra begynnelse til slutt. Vi tilbyr høy kvalitet, men også stor fleksibilitet når det gjelder levering. Er du klar for de kommende høytidene? Det er vi! Kontakt oss i dag, så finner vi en løsning for deg.

3 tips til hvordan du får innholdet ditt klart i tide

  • Identifiser hvilket innhold som kommer til å være av størst verdi for bedriften din i en spesifikk periode.
  • Velg hvilket marked du skal skrive, lokalisere eller oversette innholdet for.
  • Finn en samarbeidspartner som du kan stole på og som leverer høy kvalitet til tiden.Faktarute:
    Contentor har, siden 2007, jobbet med og blitt eksperter på tekst. Bedriftens hovedkontor ligger i Helsingborg, men de har skribenter og oversettere i hele verden. Med spesialisering innen e-handel, jobber de med alt fra automatisering til produksjon av content og oversettelser.

    Kontakt:
    Rabie Salem
    Vd Contentor
    rabie@contentor.com

Del artikkel: