- "Jeg bruker å dra paralleller til formel 1-racing. I dag har alle tilgang til den samme avanserte teknologien, og derfor kjører bilene som deltar omtrent like fort. Det handler i stedet om en rekke andre forhold; hvilket lag har den beste sjåføren, hvem har de beste dekkene, hvilket team er det mest effektive, osv. Det handler om å vinne millisekunder overalt! Det fungerer omtrent på samme måten med e-handel. Alt henger sammen, både varemerke, produkter og content. Det er detaljene som teller", sier Lajjo Strand.
Oppdraget: Å skape en fremgangsrik e-handel
Nå har vi i Ateles forandret og forbedret hele forretningsmodellen. Fra å være en teknologisk generalist er vi nå en spesialist på e-handel som fremstår som en soleklar partner for kunder som vil utvikle sin virksomhet digitalt og ikke bare selge produkter i en nettbutikk. Vår misjon er å skape suksessfull e-handel og øke våre kunders KPIer. For hvert prosjekt setter vi sammen et unikt team med all den kompetanse som behøves for å lykkes.
Det nye fokuset handler om å bygge opp e-handel fra bunnen av. Fra plattform og infrastruktur, via effektiv konvertering, økt trafikk og optimalisering, og hele veien til å en overordnet forståelse for den totale forretningsideen. Ateles jobber tett opp mot kunden hele tiden, slik at vi kan være med på å optimalisere innsatsen, og på denne måten påvirke resultatet allerede fra starten av.
Parallelt med utviklingen av Ateles tilbud har vi oppdatert vår logo, vår grafiske profil og vår webside slik at disse tydeligere representerer vårt nye varemerke og den typen e-handlere vi ønsker å hjelpe – og som vi selv ønsker å være.
Vi er e-handlere – We are Ateles!
Med dagens teknologi er det allerede mye som er likt i e-handelsbransjen. Mange har allerede en plattform, men få vet hvordan man optimaliserer den for å utvikle bedriften. Vi i Ateles er, og kommer til å fortsette å være, eksperter på teknologien. Men det er først nå, når vi har bygget ekspertise på optimalisering av alt det digitale i bedriften, at vi fullt ut kan hjelpe våre kunder med å bli konkurransedyktige e-handlere.
"For å maksimere konverteringen, handler det om å både forstå kundens forretningsvirksomhet, og hele opplevelsen til sluttkunden" sier Lajjo Strand.
Vår visjon: Nordens beste arbeidsplass
Samtidig som vi utvikler våre tilbud i henhold til de krav våre kunder stiller til en fremgangsrik e-handel, er det menneskene i Ateles som betyr mest for et vellykket samarbeid. Vi strever etter å skape selvgående team der vi deler vår kunnskap innen content, teknologi, markedsføring og salg for å skape synergier. Vår visjon er å skape Nordens beste arbeidsplass. En viktig del av dette er at vi går bort fra den tradisjonelle hierarkiske modellen for å kunne ta beslutninger fortere. Vi er overbeviste om at en beste utviklingen skjer i direkte samarbeid i teamet og med kundene.
- "Vi jobber med kunder innen både B2C og B2B, noe som gir oss gode muligheter til å utnytte verdifull innsikt mellom segmentene. Samtidig stiller kundene høye krav, noe som betyr at vi hele tiden må jobbe hardt for å møte deres behov. Hver dag er en ny match!", sier Lajjo Strand.
Med dedikerte team, for hver kunde, kan vi angripe utfordringer på alle nivåer, fra søkeordoptimalisering til strategisk virksomhetsutvikling. Det er på denne måten vi i Ateles bygger neste generasjons e-handel!
Les mer om Ateles her.