Kunder og partnere får nå nye muligheter til å skape kraftfulle koblinger mellom Specters skybaserte forretningssystem og andre systemer som netthandelsplattformer, markedsplasser, apper, PIM og WMS-systemer.
- Den nye funksjonaliteten i API'et blir en viktig brikke for våre kunder, slik at de kan ligge i fremkant i digitaliseringen av handelen, sier Lennart Samsson, daglig leder på Specter.
Specter
Specter effektiviserer hverdagen for over 1500 små og mellomstore bedrifter som jobber med netthandel, omnichannel og grossister/B2B med sine nettbaserte forretnings- og kassasystemer. Specter har levert omnikanalløsninger i 10 år, med ferdige integrasjoner til markedets mest populære netthandelsplattformer, samt betals-, frakt- og 3PL-løsninger. Specter er et svensk selskap som nå også tar steget inn på det norske markedet.
Kontakt oss i dag, og vi vil fortelle deg mer!
- Web: specter.no
- E-post: sales@specter.se
- Tel: +46 304 64 94 00
Enklere integrasjoner
Specters cirka 1500 kunder får nå enda flere valgmuligheter når de skal integrere ulike plattformer i realtid med sitt forretningssystem.
Det utvidede API’et kommer også til å forenkle arbeidet med for eksempel logistikk, kundeservice, oppfølging og administrasjon av flere salgs- og leveransekanaler direkte i forretningssystemet, som også inneholder butikkkasse-funktionalitet for fysisk handel. Tanken er å hjelpe kundene å realisere sine digitale strategier og tilby en bedre kjøpsopplevelse i alle salgskanaler, uansett hvilke systemplattformer som benyttes i møtet med forbrukeren.
- Vi ønsker å gi våre kunder frihet, på i en smidig måte, til å kunne nå ut til enda flere markeder og kunder. E-handlere kan for eksempel velge å selge i flere nettbutikker som for eksempel en high-end, en outlet-side, en webshop for B2B, markedsplasser som CDON og Amazon og så videre. Vi hjelper kundene å samle alt det digitale på ett sted, fra kundedata, kjøpshistorikk, prislister, lagerbeholdning og mye mer, fra både nettbutikk og fysiske butikker, sier Lennart Samsson.
Han påpeker viktigheten av slike tekniske løsninger for å gi forbrukerne en sømløs kjøpsopplevelse.
- Konsumentene vil bli møtt med samme pris og korrekt lagersaldo i alle kanaler og få mulighet til å returnere eller bytte varer uansett kjøpskanal. Med vårt webbaserte forretningssystemer som nav i systemfloran kan netthandlere som har ulike typer nettbutikker og fysiske butikker og som kanskje også finnes på markedsplasser, skape samme kjøpsopplevelse, uansett hvor forbrukeren befinner seg, forklarer Samsson.
11 milliarder kroner går via Specters systemer
For de fleste av Specter-kunder er netthandel en viktig og sterk salgskanal. Specters-kunder solgte rundt 11 milliarder svenske kroner i 2017, hvorav det nettbasert salg utgjorde over 8 milliarder kroner. Det er med andre millioner av kjøp årlig som i sanntid strømmer til Specters forretningssystem gjennom API-tilkoblinger fra kundenes nettløsninger og markedsplasser. De resterende 3 milliarder kronene er primært salg gjennom fysiske butikker og tradisjonelle salgsstrømmer innen B2B. Nesten alle salg hos Specter relaterer seg til varehandel.
Videreutvikling av API'ene er en del av Specters strategi for å ytterligere styrke sin posisjon som markedsleder innen skybaserte forretningssystemer for omnichannel og netthandel tilpasset små og mellomstore bedrifter.
- Vi ønsker å være det beste forretningssystemet for små og mellomstore bedrifter som kjøper og selger varer. Da må vi følge med med utviklingen og fremfor alt gjøre det mulig for våre kunder å ligge i front og konkurrere effektivt med de store aktørene, konkluderer Lennart Samsson fra Specter.