Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.

SPONSET INNHOLD

STOY setter kundene fremst med ViaBill

STOY hadde ikke bare én grunn til å få ViaBill aktivert på butikken sin. Det var ikkebare konverteringen som var avgjørende for beslutningen. STOY så flere fordelerved å gi kundene sine muligheten til å benytte seg av en fleksibel betalingsmetodenår de handlet på butikken deres.

- "Vi vil gjerne være med helt i toppen når det gjelder brukervennlighet og kundeservice. ViaBill er et godt tilbud til kundene våre og et godt supplement til våre øvrige betalingsmetoder." Louise Glud, Digital Spesialist, STOY

Følgende grunner viser hvorfor STOY fikk ViaBill på butikken sin:

  • Behov for delbetaling
  • Fremme brukervennlighet og kundeservice
  • Godt supplement til øvrige betalingsmetoder
  • Populært hos danske butikkeiere
  • Online-forbrukere aksepterer ViaBill
  • Åpne opp for et nytt kundesegment

1. Behov for delbetaling

En tidligere medarbeider ved STOY befant seg i en situasjon hvor han var student og hadde behov for et produkt, men hadde ikke råd til bare å kjøpe det. Dette gjorde at han fikk øynene opp for ViaBill på nevnte nettbutikk. ViaBills logo og budskap med delbetaling, “Fra kun 30 kr. / måned med ViaBill”, er synlig på alle produktsider. Derfor finner STOYs kunder raskt ut hva ViaBill er og hvorfor de bør velge ViaBill som betalingsvalg når de handler på nettet.


Den tidligere nevnte medarbeiderens behov for en fleksibel betalingsmetode på en nettbutikk, åpnet for spørsmålet om å få ViaBill på STOY.com.

2. Fremme brukervennlighet og kundeservice

STOY jobber kontinuerlig for å forbedre sin brukervennlighet. Samtidig tester de forskjellige elementer på butikken sin for å sikre en god kundeopplevelse. For å levere den gode kundeopplevelsen har STOY blant annet fokus på plassering av funksjoner på butikken sin, produktpresentasjoner, hastighetsoptimering osv. Louise fremhever også brukervennlighet og kundeservice i forbindelse med valget av ViaBill.

- "Vi ønsker å bruke ViaBill på en strategisk måte. Vi ønsker å hjelpe kundene våre slik at de får muligheten til å kjøpe det de ønsker seg. En av våre strategier for å oppnå dette er ViaBill. ViaBill skal betraktes som en service og ikke bare en betalingsmetode. ViaBill tilbyr også noen muligheter som de andre betalingsvalgene ikke tilbyr."

3. Godt supplement til øvrige betalingsmetoder

Dankortet er det sikre valget. MobilePay er det raske valget. ViaBill er det fleksible valget. ViaBill er ikke en erstatning for de andre betalingsmetodene, men et supplement for de kundene som har et lavere budsjett og har behov for å dele opp betalingen sin i mindre biter. Dessuten henvender ViaBill seg også til kunder som gjerne vil ha sine varer “her og nå” og vente med betalingen til senere.

- "Det er svært mange forskjellige typer varer som kjøpes med ViaBill, men når det er særlig interesse for spesielle produkter eller “kjøp her og nå”, typisk for lansering av joggesko, så ser vi at det er større tilstrømning til ViaBill-kjøp." Louise Glud, Digital Spesialist, STOY


4. Populært hos danske butikkeiere

I tillegg kunne STOY også se at ViaBill ble mer og mer utbredt på diverse butikker. På det tidspunktet var ViaBill tilgjengelig på knappe 3000 butikker, mens tallet i dag er mer enn 4000 butikker. For STOY er det av betydning at ViaBill også brukes av andre online-forbrukere, da det viser at nettkunder har behov for en fleksibel betalingsløsning når de handler på nettet.


5. Online-forbrukere aksepterer ViaBill

Online-forbrukere venner seg etter hvert til ViaBills merke fordi de ser ViaBills 
betalingsmetode på flere og flere butikker. Kundene møter ikke bare ViaBill når de skal velge betalingsvalg, de blir også presentert for ViaBill på forsiden og ikke minst på alle produktsidene. STOY forteller at det skaper stor troverdighet blant online-forbrukere at ViaBills betalingsmetode er synlig på tusenvis av butikker.

Det at online-forbrukere har akseptert ViaBill og at STOYs kunder selv etterspurte muligheten for å betale med ViaBill, gjorde STOY enda mer bestemt på å få ViaBill på butikken sin. STOY opplevde også at kundene deres begynte å spørre etter muligheten for å betale med ViaBill.

6. Åpne opp for et nytt kundesegment

ViaBill skulle bidra til å åpne for de kundene som normalt ville nøle med å kjøpe.

I STOYs tilfelle har ViaBill hatt god virkning da de har en hel del merker, f.eks. Off-White, som kun er tilgjengelige hos et begrenset antall forhandlere, og i enkelte tilfeller kan ikke disse merkene kjøpes andre steder enn hos STOY.

Med ViaBill har STOYs kunder muligheten til å kjøpe varene sine nå i stedet for å vente. Dette gjelder også for de av STOYs kunder som ikke har råd til å betale på forhånd og som gjerne vil kjøpe nå, før varene deres blir utsolgt.

Resultater med ViaBill

- "ViaBill er en god service til kundene våre. Det er en også en klar fordel å være med på tendenser som online-forbrukere aksepterer og forventer. Dessuten åpner ViaBill opp for en større kundeskare, i tillegg til at ViaBill-ordrene ofte er større enn ordre med andre betalingsvalg." Louise Glud, Digital Spesialist, STOY



 

STOY bruker ViaBill som et ledd i sin strategi for å øke servicenivået. Med andre ord ser de ikke ViaBill bare som en betalingsmetode for kundene sine. STOY ser også på ViaBill som en service for sine kunder.

Om STOY

STOY er en nettbutikk som tilbyr et bredt utvalg av ulike kles- og motemerker. Gjennom sin massive 
tilstedeværelse online selger de merkene sine til kunder over hele verden.

STOYs nettbutikk er ikke bare en plattform hvor kundene kommer og handler. Det er også en plattform hvor merker kommer i fokus og hvor anbefalinger og historier fra STOYs redaksjonelle univers bringes til live.

Del artikkel: