SPONSET INNHOLD

«Takk for handelen» - hva nå?

«Takk for handelen» - hva nå?

Overraskende mange nettbutikker legger liten vekt på det som skjer etter at kunden har konvertert handlekurven sin til ordre. Men det er da det begynner.

– Kampen om kundene hardner til, sier Bjørn Lie, salgssjef i Multicase Norge AS. Nettbutikkene har stort fokus på konverteringsrater, salgsutløsende kampanjer, design, Google analyser etc. Dette er selvsagt viktige elementer, men vi ser altfor ofte at det stopper der.  Effektive logistikkløsninger som ivaretar kunden etter at ordren er lagt har ikke på langt nær samme fokus.

– Veldig mange vi møter tror oppriktig de har det beste forretningssystemet og at kundene er optimalt ivaretatt. Jeg tør påstå at de aller fleste tar feil. Vi ser altfor ofte at man er avhengig av menneskelige ressurser for å få levert riktig vare til riktig tid. Det er dyrt, tidkrevende og gir rom for feil. Vi har laget en video som illustrerer hvordan logistikkprosessen i Multicase fungerer. Jeg håper den kan være en øyeåpner for mange, avslutter Lie.

Les også: 7 tegn på at nettbutikker bør bytte ERP-system

Del artikkel: