SPONSET INNHOLD

Teknikmagasinets reise mot å tilby kunden den leveransen de ønsker

Teknikmagasinets reise mot å tilby kunden den leveransen de ønsker

Allerede i 1989 startet tre gründere den første butikken i Skärholmen, Stockholm. Siden da har Teknikmagasinet vokst til 135 fysiske butikker i Sverige, Norge og Finland, og er nå en av de største kjedene for det siste innen gadgets, gaver og teknologi i Norden. Teknikmagasinets forretningskonsept er enkelt, de ønsker å tilby smart teknologi som gjør livet litt morsommere, hvor det alltid er noe å kjøpe til seg selv eller å gi bort som gaver. De gjør dette på strategiske steder med mye trafikk og i større kjøpesentre, så det er alltid lett å finne en butikk.

Hvordan påvirkes Teknikmagasinet av det økende netthandelen?

På Teknikmagasinet kan man tydelig se at flere og flere kunder ønsker å handle på den måten som passer dem best for øyeblikket, noen ganger i butikk, noen ganger på nett. Netthandelen er i sterk vekst på Teknikmagasinet. Kjernemålgruppen for Teknikmagasinet er unge i alderen 10-25 år, de er mer internettbaserte enn gjennomsnittet, og for å tiltrekke seg dem, må opplevelsen på nettet være minst like god som i en butikk.

Når det gjelder leveringer fra deres nettbutikk, har Teknikmagasinet tidligere tilbudt en standardløsning med levering til  "Post i butikk" for alle kunder. Men for omtrent et år siden følte de at det var på tide å utvide tilbudet og gi kunden mer valgfrihet med flere fraktmuligheter.

Unifauns DeliveryCheckout ble løsningen

Siden Teknikmagasinet i lang tid hadde håndtert alle transportene gjennom Unifaun's Delivery Management system, forespurte de Unifaun om hvordan en slik løsning kunne se ut

Unifaun foreslo deretter DeliveryCheckout, en løsning som gjør det mulig å tilby flere forskjellige fraktalternativer i kassen, og dermed kunne gi kunden frihet til å velge det alternativet som passer best for øyeblikket. En ekstra fordel med løsningen er at den automatisk fjerner leveringsalternativene som ikke er mulige basert på geografi eller størrelsen på pakken.

”Vi ser at våre kunder er glade for å kunne velge forskjellige fraktmetoder nå når vi gir dem flere muligheter. Det er viktig for oss å kunne tilby dem muligheten å velge, det øker sannsynligheten for at kunden fullfører kjøpet.” Sier Nils Hamvik, logistikkleder ved Teknikmagasinet.

Det var ikke vanskelig å implementere DeliveryCheckout og med løsningen på plass, kan nå Teknikmagasinet enkelt legge til eller endre hvilke transportører og transporttjenester de ønsker å tilby på sine forskjellige markeder i Norden. Tiden fra avgjørelsen om å legge til en ny transportør er kort fordi alle Unifauns tilkoblede transportører er tilgjengelige i DeliveryCheckout.

”Det eneste som trengs for å legge til en ny transportør eller transporttjeneste er at vi er enige med transportøren, slik at det vil være god økonomi og god service. Den tekniske delen er ikke noe problem, det er veldig enkelt å legge til en ny transportør nå.” Konkluderer Nils Hamvik.

Les mer om Unifaun DeliveryCheckout:
https://www.unifaun.com/no/deliverycheckout/

Unifaun har over 20 års erfaring med å levere sine innovative og høykvalites Delivery Management-system. Løsningene er brukt i over 76 land, og hver dag håndterers over 800.000 forsendelser fra 100.000 forskjellige selskaper gjennom våre systemer. Unifaun har i dag 160 ansatte i Sverige, Finland, Danmark, Norge og Polen.

Kontakt:
sales@unifaun.com

Del artikkel: