I Halmstad, en liten by i Sør-Sverige, er det et bakeri som heter Feldts brød og konditori. De har seks ansatte, og deres kjernevirksomhet er å lage deilige boller, kaker og brød. De lager fantastiske bakverk som du kan sikle etter på deres Instagram.
Feldts markedsavdeling er en av mange grener. Den blomstrer fint, bare på Instagram har de nesten 30.000 tilhengere fra hele verden. For å utnytte deres suksess føltes en nettbutikk som et naturlig steg. I tillegg til å være tilgjengelig for rundt 100 000 innbyggere i Halmstad kommune, ønsket de også å åpne dørene for alle potensielle kunde online. De lanserte nettbutikken sin rett før jul.
Etter 60 sekunder hadde 700 ordre kommet inn. Det er 12 per sekund. Hvis 700 personer skulle stå utenfor bakeriet på Kasten Rönnowsgatan 1, i Halmstad, ville det danne en kø like lang som Eiffeltårnet er høyt. I tre uker ville seks personer ordne syv hundre ordrer. I panikk stengte de nettbutikken.
Samarbeid mellom avdelinger er nøkkelen til fremgang inne e-handel.
Nå har Feldts en blomstrende nettbutikk, men denne historien illustrerer et viktig poeng. Hvis ikke alle grener kan bære den frukten som e-handelen ønsker å høste, kan det resultere i badwill blant kundene dine og dine ansatte. Det er viktig å sikre at alle er klare for suksessen du jobber mot. Det kan ta tid og vil trolig forlenge time-to-market. Men det er riktig måte å jobbe på.
Vi kan gi ditt tre den nødvendige vekstkraften.
I Columbus har vi erfaring med hundrevis av vellykkede investeringer i e-handel. Om du vil samarbeide med oss, vil vi gjøre vårt beste for å forstå kjernevirksomheten din. Da sørger vi for at alle grenene dine som påvirkes av vårt arbeid, blir sterke. Sammen finner vi både dine sterke og svake sider, slik at du er klar når køen din kan sammenlignes med det mest kjente landemerket i Paris.
I guiden under kommer noen av våre beste tips på noe så konkret som hvordan du skal lansere en nettbutikk!