For selv om det har buttet litt den siste tiden, kan de likvel vise til en global omsetningsvekst på fire prosent for regnskapsåret 2016/2017.
Det siste året har de solgt moteklær for nesten 232 milliarder svenske kroner, mot nesten 223 millioner svenske kroner året før.
Fremoverlent og på ballen
Men H&M ønsker likevel å være på ballen og tenke offensivt.
I en pressemelding skriver klesgiganten at markedsplassen Afound skal fremstÃ¥ som en «style and deal hunting paradise» med rabatterte varer innen mote og livsstil.Â
Markedsplassen åpner også for salg av eksterne varemerker side om side med H&Ms egne merker. Det er i første omgang Svrige som får muligheten til å benytte seg av tilbudet som vil tilgjengeliggjøres både på nett og i fysiske butikker i løpet av dette året.
Stockholm åpner ballet
Den første fysiske butikken med Afound som en integrert del åpner på Drottninggatan i Stockholm.
- Vi ser et stort potensial for Afound og ser frem i mot å introdusere markesplassen for våre svenske kunder i løpet av 2018. Markedsplassen skal verne om produktenes verdi og miksen av de. Gjennom å tilby inspirasjon, kvalitetsmerker og følelsen av å kunne gjøre et virkelig bra kjøp, tilbyr Afound en ny form for rabatt-følelse, sier Fredrik Svartling, ansvarlig for markedsplass-konseptet.