Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Ã…pner fysisk og digital markedsplass for rimelig mote

Ã…pner fysisk og digital markedsplass for rimelig mote
H&M åpner i løpet av året markedsplassen Afound. Selskapet har per i dag rundt 4700 fysiske butikker. Her fra butikken i Las Vegas.
Foto: H&M/pressebilde
Bjørn Skomakerstuen

En markedsplass med billige moteplagg fra egne og andres moterekker er H&Ms siste kort ut fra ermet i håp om å gjøre enda bedre butikk.

ANNONSE

For selv om det har buttet litt den siste tiden, kan de likvel vise til en global omsetningsvekst på fire prosent for regnskapsåret 2016/2017.

Det siste året har de solgt moteklær for nesten 232 milliarder svenske kroner, mot nesten 223 millioner svenske kroner året før.

Fremoverlent og på ballen

Men H&M ønsker likevel å være på ballen og tenke offensivt.

I en pressemelding skriver klesgiganten at markedsplassen Afound skal fremstå som en «style and deal hunting paradise» med rabatterte varer innen mote og livsstil. 

Markedsplassen åpner også for salg av eksterne varemerker side om side med H&Ms egne merker. Det er i første omgang Svrige som får muligheten til å benytte seg av tilbudet som vil tilgjengeliggjøres både på nett og i fysiske butikker i løpet av dette året.

Stockholm åpner ballet

Den første fysiske butikken med Afound som en integrert del åpner på Drottninggatan i Stockholm.

- Vi ser et stort potensial for Afound og ser frem i mot å introdusere markesplassen for våre svenske kunder i løpet av 2018. Markedsplassen skal verne om produktenes verdi og miksen av de. Gjennom å tilby inspirasjon, kvalitetsmerker og følelsen av å kunne gjøre et virkelig bra kjøp, tilbyr Afound en ny form for rabatt-følelse, sier Fredrik Svartling, ansvarlig for markedsplass-konseptet.

Del artikkel: