Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Dette er Årets medienavn 2014

Dette er Årets medienavn 2014
Ole Martin N. Evensmo
olemartin@netthandel.no

Netthandel.no har gått gjennom nyhetsåret 2014 og funnet frem ti personer som særlig har bidratt til å fremme netthandelen i media. Se vår uformelle kåring.

ANNONSE

Norske medier omtaler i altfor liten grad netthandel. Det er også altfor få som stikker sine hoder frem og deler av sin kunnskap. Netthandel.no er store tilhengere av kunnskapsdeling og ønsker på tampen av 2014 å trekke frem ti personer vi synes har bidratt til å gjøre netthandelen i Norge litt mer kjent i tradisjonelle medier. Ikke overraskende er det tollfrigrensen som har vært det dominerende temaet i 2014, men heldigvis har det også vært andre ting å prate om.

Bilde av Einar Øgrey Brandsdal
Bilde av Einar Øgrey Brandsdal

Einar Øgrey Brandsdal

Konsernsjefen i Netthandelen Holding er ikke redd for å dele verken regnskapstall, utviklingen innen mobil handel eller sine meninger om tollfrigrensen.

Bilde av Even Aas-Eng i Venture Factory
Bilde av Even Aas-Eng i Venture Factory

Even Aas-Eng

Even Aas-Eng har lang erfaring med digitale medier og driver i dag netthandelsselskapet Venture Factory som eier en rekke nettbutikker. Er titt ofte i media der han deler sine tanker om både sosiale medier, netthandel, tollfrigrense og bloggere.

Eric Sandtrø

Den gamle Komplett-gründeren driver i dag nettbutikken Fjellsport.no. I løpet av det siste året har han jevnlig vært i media for å fortelle om både tollfrigrense og utviklingen i egen nettbutikk.

Bilde av Ole Vinje fra Komplett Group
Bilde av Ole Vinje fra Komplett Group

Ole Vinje

Komplett Group er Norges klart største netthandelsselskap og det er derfor ikke overraskende at Ole Vinje med jevne mellomrom dukker opp i media for å snakke om både omsetning, resultater, vekstplaner og tollfrigrensen.

Bilde av Anton Hagberg i Komplett Group
Bilde av Anton Hagberg i Komplett Group

Anton Hagberg

Anton Hagberg er salgsdirektør i Komplett Group og er i likhet med sin sjef Ole Vinje ofte å se i norske medier. Han har i 2014 vært i media for å snakke om blant annet droner, segway, mobilhandel, julehandel og Black Friday.

Gunnar Henriksen i Posten Norge Bring
Gunnar Henriksen i Posten Norge Bring

Gunnar Henriksen

Konsernsjefen for Postens e-handelsdivisjon er stadig å se i Norge medier mye takket være det omfattende arbeidet selskapet legger ned i egne netthandelsrapporter, noe som gir dem god innsikt i trender og utvikling.

Bilde av Kristin Anfindsen i PostNord
Bilde av Kristin Anfindsen i PostNord

Kristin Anfindsen

I likhet med Posten er også konkurrenten PostNord også en flittig produsent av netthandelsrapporter, noe som har gjort at deres utviklingssjef for e-handel Kristin Anfindsen stadig er ute i norske medier for å dele sine funn.

Bilde av Harald Andersen i Virke
Bilde av Harald Andersen i Virke

Harald J. Andersen

Virke har denne høsten kjempet hardt mot den økte tollfrigrensen, noe som har gjort samfunnspolitisk direktør Harald J. Andersen til et populært intervjuobjekt.

Bilde av Johanne Kjuus i Virke
Bilde av Johanne Kjuus i Virke

Johanne Kjuus

Leder for analyse og bransjeutvikling i Virke, har god oversikt over norsk varehandel og har i løpet av 2014 uttalt seg om både kundeklubber, Black Friday, mobilhandel og prisvekst.

Bilde av Steinar J. Olsen i Stormberg
Bilde av Steinar J. Olsen i Stormberg

Steinar J. Olsen

Det finnes vel knapt en kåring der ikke Stormberg er å finne på listen, ei heller denne gangen. Steinar J. Olsen har i løpet av 2014 pratet i media om tollfrigrensen, vekst, økonomiske resultater, sosiale medier, universell utforming og Black Friday.

Disse nådde nesten opp

Foruten de ti nevnte er det selvsagt mange andre som med ujevne mellomrom dukker opp i norske medier. Vi kan blant annet nevne Ingebjørg Tollnes (kommunikasjonsdirektør i Komplett Group), Jan Grønbech (country manager i Google), Karl Philip Lund (konsulent i selskapet Kingspoint), Fredrik Green (country manager i Klarna), Henrik Andersen (country manager i Dibs), Ingjerd Blekeli Spiten (direktør for Ebusiness i DNB, nylig ansatt som nestleder i Microsoft Norge), Bjørn Næss (direktør i NHO Handel) og Øystein A. Schmidt (kommunikasjonssjef i Elkjøp Nordic). I tillegg har undertegnede selv vært i media ved enkelte anledninger i forbindelse med arbeidet med Netthandel.no.

Del artikkel: