I forrige uke var Zalando og H&M en av de store snakkisene på Affärsvärldens litt lettbeinte nyhetsside Börsgolvet.
Ryktene om at den svenske motekjeden skulle ønske å kjøpe Zalando, som senere spredte seg til flere andre nettsider, ble blant annet omtalt i Ehandel.se.
H&M er mer enn dobbelt så store som Zalando når det er snakk om børsverdi. Men Zalando er netteksperten på mote; et fortrinn som selvsagt H&M ville kunne nyttegjøre seg av i deres higen etter større og bedre digital tilstedeværelse.
Så ja, ryktene er til dels forståelige, men akk så uriktige ifølge Zalando.
Sigrid Dalberg-Krajewski, kommunikasjonssjef for Zalando i Norden, skriver følgende i en e-post til eHandel.com.
- Vi samarbeider godt med H&M i form av Cheap Monday og Weekday. Angående ryktene som har versert i svensk media så er dette utelukkende spekulasjoner, er hennes umiddelbare konklusjon.