Friluftseksperten Bergans og det svenske selskapet for IT-tjenester og digital markedsføring Consid, inngikk i våres et samarbeid for å forbedre Bergans digitale tilstedeværelse.
Fokus på mobiltilpasning
Fokuset har først og fremst vært å forsterke søkemotoroptimaliseringen samt bedre brukeropplevelsen på nettsiden, hovedsakelig tilpasset mobil.
- Sitecore er en avansert Marketing Cloud-løsning som trenger et visst nivå både internt og blant eksterne partnere for å genere god forretningsverdi. Consid har overgått forventingene, ikke minst når det gjelder hvor raskt det gikk fra forespørsel til leveranseprosjektet var i gang. Internt i Bergans har resultatet av det første prosjektet blitt godt mottatt, sier midlertidig digital direktør i Bergans, Christopher Häggström, i en pressemelding.
Firedoblet omsetning
Nå har Bergans nye nettside vært oppe og gått i et par måneder og det viser til gode resultatet, i form av en firedoblet omsetning og en tredobling i konverteringer. Gustav Enocksson, som er salgsjef hos Consid har målt effekten.
- Vi har vært i stand til å tilby de tekniske ferdighetene som kreves for utvikling og vedlikehold av en digital markedsføringsplattform som Sitecore, mens vår ekspertise innen digital markedsføring, digitale virksomheter og kommunikasjon er blitt godt gjort. I løpet av de månedene Bergans nye side har vært i live, har meget positive resultater blitt oppnådd. Blant annet økte salget med 421 prosent, og konverteringene med 300 prosent i august måned sammenlignet med samme periode i fjor, sier Enocksson.