Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Betalt søk er mest populært blant netthandlere

Ole Martin N. Evensmo

Netthandlerne brukte mest penger på betalt søk i 2013, rett og slett fordi at de mener det er den mest effektive måten å tiltrekke seg nye kunder, viser en fersk en rapport fra Forrester Research og Shop.org. Og det var mer effektiv i 2013 enn året før, hevder netthandlerne.

ANNONSE

Hele 76 prosentt sier betalt søk var den mest effektive måten å å drive salg til nettbutikken.

Og når respondentene skulle anbefale sine topp 3-favoritter, svarte hele 85 prosent av respondentene at betalt søk var en av de tre beste måtene å tiltrekke seg kunder. Her er hele topplisten:

  • Betalt søk - 85 prosent
  • Organisk søk - 41 prosent
  • Affiliate markedsføring - 40 prosent
  • Remarketing og retargeting markedsføring - 29 prosent
  • E-post-markedsføring - 15 prosent
  • Konkurranser - 10 prosent
  • Behavioral target-annonser - 10 prosent
  • Markedsplasser, offline-annonsering, sosiale medier og tekstannonser fikk alle mindre enn 10 prosent

19% av respondentene brukte mer enn halvparten av markedsbudsjettet sitt på betalt søk. 17 prosent brukte 41-50 prosent, 14 prosent brukte 31-40 prosent, 19 prosent brukte 21-30 prosent. 28 prosent brukte 20 prosent eller mindre.

Kilde: Paid search pays off in a bigger way for online retailers

Del artikkel: