For noen uker siden gjorde den svenske tv-personligheten og influenceren, Bianco Ingrosso, det kjent at hun lanserte sin nye nettbutikk på det norske markedet.
I nettbutikken selger hun sitt eget sminkemerke, CAIA Cosmetics, som mildt sagt har blitt populært. Under lanseringen skal nettsiden ha krasjet etter kun 30 sekunder, grunnet det høye trykket av kunder og ordre.Â
Sverige, Norge og Finland som hjemmemarked
Helt siden netthandelen ble lansert i Sverige i november har etterspørselen fra utlandet vært stor. Dermed ble CAIA-produktene like sÃ¥ godt ekspandert til resten av EU, USA, Canada og Australia i samme slengen som Norge.Â
- Vi har siden starten fått mange henvendelser fra kunder i ulike land og vi har jobbet hardt for å gi dem muligheten til å handle CAIA. Fokuset ligger fortsatt på Sverige, Norge og Finland, som vi ser på som CAIAs hjemmemarked, men kommer fremover til å legge enda større vekt på å utvikle andre markeder, sier Bianca Ingrosso, til vår søsternettside Ehandel.se.
Hun forteller ogsÃ¥ noe om hvordan salget har gÃ¥tt sÃ¥ langt, hvor lite tyder pÃ¥ at det har blitt noe mindre pÃ¥gang.Â
- Vi kan ikke avsløre tall som ikke er offisielle ennå, men noe morsomt jeg kan fortelle om er at vi for noen dager siden hadde solgt over 100 000 CAIA-produkter, sier hun.
- Dere er helt gale
Et annet bevis på at trykket i nettbutikken er stort viser seg i en av Ingrossos Youtube-videoer, hvor hun forteller om en nylansert mascara, som ble lagt til i 2000 ordre allerede fem minutter etter lansering.
Etter to timer skal alle de 20 000 eksemplarene av mascaraen, som CAIA-temaet hadde kjøpt inn, ha vært utsolgt. Â
- NÃ¥r det kommer til CAIA er dere helt gale, sier Ingrosso i Youtube-videoen.Â