ANNONSE

Biltema skaper mersalg med kafétilbud - øker omsetningen med 30-40 prosent hvert år

Hjemmefikser-kjede vokser - men mindre bil hos Biltema
Biltema.
Foto: Biltema
Magnus Hjelle

Nå satser Biltema stort med kafé i sine varehus i Sverige. Det har vært en stor sukess.

ANNONSE

Biltemas ekstratilbud til sine kunder er i ferd med å ta av. Det fører til et stort mersalg, og nå skal de fortsette å øke kvaliteten på tjenestene. 

- Utviklingen har gått over alle forventninger, sier viseadministrerende direktør i Biltema, Adelina Voci i en kommentar. 

I fjor solgte Biltema seks millioner pølser, to millioner kaffe og boller, og 1,5 millioner iser. For fem år siden serverte Biltema kun kaffe, men nå har det utviklet seg til å bli en fullverdig kafévirksomhet. 

Sortimentet har økt i takt med etterspørselen. I kafédelen serveres klassiske bakverk, paier, smørbrød, pølser og is. 

- I dag er vi en fullservicekafé med vår «Biltemakorv» som den største suksessen. Legg til kaffe og is, kalde drikker, salater og enklere ferdigretter, så innser man at mye har hendt underveis i reisen, sier Adelina Voci til Market.

- Vi skal øke kvaliteten ytterligere ett nivå. Vi bygger ut våre kaféer og gjør miljøet enda mer trivelig og avkoblende. Vi kommer til å innrede spesielle barnehjørner hvor barna kan leke. Hele familien skal kjenne seg hjemme, sier Adelina Voci. 

Med en vekst på 30-40 prosent titulerer Biltema seg selv nå som en av Sveriges raskest voksende kafékjeder. 

Del artikkel: