Under årets første ni måneder har Björn Borgs netthandel økt med 25 prosent, hvilket innebærer at den kom opp i totalt 104,9 millioner svenske kroner. Av den summen kom 44 millioner inn under årets tredje kvartal, da selskapets økning i netthandel landet på 23 prosent, forteller Björn Borg i en pressemelding.
I tallene ovenfor regnes både Björn Borgs egen netthandel og netthandelssalget hos Björn Borgs forhandlere inn. Selskapet rapporterer også om sitt fysiske salg, men på den fronten ser det dårligere ut.
Fall til tross for økning i netthandel
Tredje kvartal innebar en omsetning på drøye 203 millioner kroner og for årets ni første måneder kom samme post opp i 512 millioner kroner. Både under kvartalet og perioden som helhet faller konsernets omsetning med et par prosent, men på resultatsiden skal det se lysere ut.
- Høyere bruttofortjeneste og lavere kostnader gjør at vi øker driftsresultatet til 37 millioner kroner, en økning med 16 prosent før det tredje kvartalet, sier Björn Borgs administrerende direktør Henrik Bunge, i en kommentar.