ANNONSE

Black Friday har startet i flere norske nettbutikker

Ole Martin N. Evensmo

Kampen om de norske Black Friday-kundene blir stadig tøffere. Flere store norske nettbutikker har nå tjuvstartet med Black Week.

ANNONSE

Ifølge en fersk undersøkelse gjennomført av Virke, kjenner 6 av 10 norske forbrukere nå til konseptet Black Friday. 5 av 10 sier at de vil følge med på om det som kommer av gode tilbud førstkommende fredag, mens 2 av 10 sier at de allerede har planlagt å handle denne dagen.

Samtidig som interessen har økt dramatisk blant norske forbrukere fra år til år siden konseptet kom til Norge i 2009, har også konkurransen blant norske nettbutikker blitt tøffere. I Norge har mange nettbutikker for lengst begynt å promotere sine kampanjer for Black Friday 27.november både på egne nettsider og på Facebook. Nå ser vi også at norske nettbutikker tar etter amerikanske nettbutikker som Amazon og Bestbuy og lanserer Black Week der de allerede nå rabatterer en rekke varer.

Etter en rask gjennomgang på nettet, konstaterer vi at det fortsatt er et lite mindretall som har startet, men vel vitende om posisjonen disse har i markedet, er det ikke utenkelig at flere henger seg på Black Week i dagene fremover.


Dressmann med 50 til 70 prosent rabatt

Dressmann med 50 til 70 prosent rabatt


Black Week hos Jollyroom har startet

Black Week hos Jollyroom har startet


Lefdal med banner for Blackfridayheleuka.com

Lefdal med banner for Blackfridayheleuka.com


Elkjop.no med stor Black Friday-banner

Elkjop.no med stor Black Friday-banner


Stylepit med Black Friday-tilbud

Stylepit med Black Friday-tilbud


blivakker_black_friday

blivakker_black_friday

Del artikkel: