- Dette blir vårens grønne eventyr, sier Einar Brandsdal i Netthandelen Holding AS til Netthandel.no.
Neste fredag kliner flere norske nettbutikker til med en mindre og grønnere versjon av Black Friday - omsetningsdag nummer én i året for alle som driver med netthandel.
Første grønne fredag i Norge
Dette blir første gang i norsk sammenheng at Green Friday arrangeres.
Svenske CDON er selskapet som kom opp med Green Friday-konseptet. De har i lang tid annonsert med den kommende shoppe-bonanza-dagen. Nå har altså konseptet blitt fanget opp i Norge, og bringes til torgs om en uke.
Einar Brandsdal
Foto: Joachim Løschbrand/Netthandelen
Brandsdal blir selv med på moroa med blant annet Brandsdal og Bli Vakker.
- Driller vi dette et par år til så tror jeg dette blir veldig bra, sier netthandelsmannen fra Kristiansand.
- Har du noen forventninger knyttet til denne dagen?
- Det skulle ikke forbause meg om det blir dobling av omsetningen i forhold til en vanlig fredag, forteller Brandsdal.
Etter hva Netthandel.no erfarer har blant annet følgende nettbutikker planer om å henge seg på den «grønne fredagen»:
Ludostore, Barfota, Get Inspired, Milrab, Lightup, Horze, Motehus, Gitarhuset, JPX og Stormberg.
(Foto: Feverpitched/Yay Images)