Interiørkjeden Kid vant den prestisjefylte utmerkelsen Årets kjede 2019 under Kjøpesenterkonferansen i Trondheim denne uken.
Nylig kunne DN også rapportere sterke tall for kjedens tredje kvartal, som økte med 4,6 prosent til 384 millioner kroner. Totalt for året har kjeden rundet milliarden allerede før fjerde kvartal har begynt.
LES OGSÅ: Etter oppkjøp - Kid økte omsetningen med 52 prosent
Har investert i butikkene
Prisen for Årets kjede bli hvert år delt ut av Nordic Council of Shopping Centers Norge, som velger ut den butikkjeden som oppleves som kjøpesentrenes mest attraktive samarbeidspartner, og som har gitt kjøpesenterkunden den beste handleopplevelsen i året som har gått. I år gikk den til Kid Interiør.
- Vi er stolte, ydmyke og takknemlige over at Kid er kåret som vinner i kategorien Årets Retail/Årets F&B på årets kjøpesenterkonferanse. Kid har de siste årene investert kraftig i konseptutvikling og fornyelse og brukte store summer på butikkene. Det har gitt resultater og viser at i en bransje hvor mange snakker om trusler og konkurser, så er det mulig å skape god utvikling, vekst og gode resultater. Dette er en ekte lagseier hvor alle i Kid har lagt ned en kjempejobb, sier Anders Fjeld, administrerende direktør i Kid Interiør, i en pressemelding.
Kid Interiør trekkes også frem i Virkes Handelsrapport som en marginvinner blant kjeder i den norske faghandelen.