Det meldes om tidenes fest hos Blivakker.no idag. Det må man kalle en bra start på helgen!
Black Friday skal tydeligvis ha hatt en vanvittig start allerede ved midnatt natt til fredag for skjønnhetsgiganten.
Startskuddet gikk da nettbutikken begynte å kjøre livesendinger på Facebook for alle butikkene i natt, både Blivakker og de utenlandske Cocopanda butikkene. På det meste skal visst 1000 mennesker ha fulgt med på sendingen. Her skal det blant annet ha blitt opplyst om salg og delt ut goodiebags.
- Dette vil jo ingen ende ta!
Sammenlignet med fjorårets Black Friday skal Blivakker.no så langt ha økt sin omsetningsvekst med hele 40 prosent.
- Blivakker.no er jo 11 år i år, men har likevel en helt rå omsetningsvekst til nå i dag, på hele 40%. Dette vil jo ingen ende ta! I tillegg ligger Tyskland 278% over fjoråret og Finland 53% over fjoråret, noe som ikke er mindre MAGISK! Det er også vekst i både Sverige og Danmark selv om vi ikke ser en like kraftig vekst, sier Lene Johansen, salgs- og markedsdirektør hos Blivakker, i en mail til eHandel.com.
I nær forbindelse med deres relativt nye fysiske butikk i Kristiansand har netthandelen også fått tilgang på over 100 nye merkevarer. Dette har hatt innvirkning på hvilke kategorier som har fått den sterkeste veksten under denne fredagen i år.
- Det er hudpleiekategorien om har den største veksten hos oss i år, sammen med dufter. Dette henger sammen med at vi åpnet fysisk butikk i år og har fått tilgang på mange nye spennende merker.
God stemning
Internt kjører teamet på med temaet "Ugly Christmas Sweater Party" for å skape ekstra god stemning.
- I dag stiller alle som jobber i kommersielle avdelinger til Ugly Christmas Sweater Party. Fra kl 16 koser vi oss med god mat og drikke og tipper på resultatene utover kvelden. Dette gir en fantastisk teamfølelse og bidrar til et voldsom engasjement for tallene.
Brandsdal Group opplyser at de har flere store markedsmessige planer for Blivakker utover dagen Black Friday.
- Dette blir nok tidenes fest, melder både daglig leder Einar Øgrey Brandsdal og salgs- og markedsdirektør Lene Johansen fra Blivakker.