Etter at sminkesuksessen Blivakker Ã¥pnet sin første fysiske butikk i hjembyen Kristiansand i fjor sommer fikk selskapet inn 100 nye merkevarer. NÃ¥ har datterselskapet til Brandsdal Group fÃ¥tt muligheten til Ã¥ kapre seg enda flere merker og trenger i den forbindelse mer plass.Â
Foreløpig er det ingen planer om noen nye fysiske butikker i Norge, men den eksisterende utvides nÃ¥ til nesten dobbel størrelse. Offisiell Ã¥pning er 15.november, og butikken vil da bli pÃ¥ 400 kvadratmeter. I tillegg til at plassen blir større og merkene flere, skal det ogsÃ¥ bli mulig Ã¥ virtuelt teste sminke der. Â
- Vi har fÃ¥tt muligheten til Ã¥ fÃ¥ inn flere nye spennende brands og i den forbindelse trengte vi større plass. Blant de største nyhetene i butikken er Mac Cosmetics og BareMinerals. I tillegg fÃ¥r vi et bredt utvalg av hÃ¥rpodukter. Tidligere har det kun vært mulig Ã¥ handle hÃ¥rprodukter pÃ¥ nett. Det blir ogsÃ¥ mulig Ã¥ virtuelt teste sminke i butikken, sier Lene Johansen, salgs- og markedsdirektør i Brandsdal Group, til Ehandel.Â
LES OGSÅ: Sterk vekst for Blivakker-utfordreren etter bærekraftsatsing
Store planer for Black Week
Selskapet har også store planer for årets salgsperiode, og skal i år som i fjor blant annet kjøre livesendinger og stort salg. Under Black Friday i fjor skal det ha vært 1000 mennesker som fulgte med på Blivakkers og Cocopandas livesending.
- Black Week og desember er den viktigste salgsperioden for oss gjennom hele Ã¥ret. Vi har store planer med bÃ¥de livesendinger, giveaways og knallbra salg gjennom hele uken og perioden. For den fysiske butikken blir nok ikke Black Week like stor da den ikke er like godt innarbeidet der som pÃ¥ nett. Men vi tror at for hvert Ã¥r som gÃ¥r sÃ¥ vil det blir flere og flere fysiske aktører som ogsÃ¥ hiver seg pÃ¥ Black Week trenden. Vi gleder oss i alle fall enormt til den uken. 1. desember starter ogsÃ¥ den store julekalender satsningen hvor vi hver dag i 24 dager deler ut kalendergaver til kundene vÃ¥res for enorme summer, forteller Johansen.Â