Boozt har har hatt en imponerende utvikling siden oppstarten i 2009, selv om veksten har kostet “hundrevis av millioner”, ifølge Dagens Industri. Boozt solgte klær for over én milliard svenske kroner i 2015, mot 658 millioner i 2014. Selskapet gikk for første gang i pluss i 2015. Veksten fortsatte i 2016. Da havnet omsetningen på 1,6 milliarder kroner og et "godt driftsresultat" (kilde: Finansavisen 7.4.17).
Omsetning siste årene (i svenske millioner kroner)
- 2016: Ca 1600
- 2015: 817,2
- 2014: 668,5
- 2013: 445,6
- 2012: 215,5
Peter G. Jørgensen, markedssjef i Boozt, opplyste til Dagens Industri at Sverige er Boozts største marked med 40 prosent av omsetningen, tett fulgt av Danmark. Forventet å omsette for 175 til 200 millioner kroner i Norge i 2016.
På sine nettsider skriver Boozt: “In 2017, we believe there will be 3 major players within Scandinavian online fashion. These companies will be considerably larger than others due to advantages associated with their large scale operations.” De har tidligere uttalt at Zalando er en tøff motstander, men håper å sikre seg av de to andre plassene i toppen. I motsetning til mange av konkurrentene, satser Boozt kun på kjente merkevarer og ikke egne merkevarer.
Boozt er utvilsomt sterkest i Norden, men det er nå også mulig å handle på Boozt.com også i land som Polen, Tyskland, Frankrike og Storbritannia.
Boozt.com administreres av BZT Fashion AB som holder til i Malmø i Sverige og ledes av Hermann Haraldsson. Eies av Sunstone Capital, Verdane Capital, ECCO Holding, Sampension og Friheden Invest, i tilegg til private investorer og ansatte, fremkommer det av Boozts eieroversikt.
Finansavisen (7.4.17) anslår verdien av selskapet til i overkant av 2 milliarder kroner. De legger til grunn hva andre tilsvarende selskaper har blitt priset til (en til halvannen gang omsetningen) og rask vekst også i 2017.