Til tross for at motebutikken Boozt.com ble utsatt for en teknisk feil, som skapte litt trøbbel for selskapet ved startsskuddet av forrige ukes Black Friday, skal salget ellers ha svart til forventningene. Både nettsiden, ordrehåndteringen og distribusjonen skal i følge selskapet selv ha vært av høyeste kvalitet.
- Med et godt sammensatt varelager før Black Friday, hadde vi et sterkt tilbud av relevante varer både til våre eksisterende kunder og til over de 35 000 nye kundene som vi fikk ønske velkommen under Black Friday og "Black Friday early access" på torsdagen, sier daglig leder i Boozt, Hermann Haraldsson i en pressemelding.
70 000 bestillinger ble sendt dagen etter
Rundt 70 000 av bestillingene som ble gjort under Black Friday skal i følge selskapet ha blitt pakket og sendt lørdagen etter, mens de øvrige bestillingene skal bli sendt på mandag. Ved hjelp av måleverktøyet Net Promoter Score skal Boozt.com har funnet ut at kundene deres var tilfredse med dagen.
- Jeg er fornøyd med gjennomføringen av Black Friday, da vi nok en gang viser organisasjonenes kapasitet til å ta utfordringer med å fortsatt levere opp til stadig økte forventninger. Med en Net Promoter Score rundt 70 under Black Friday kan jeg se at også våre kunder er fornøyde, hvilket lover godt for selskapets vekst.