I mote- og skjønnhetsselskapet Boozt sin kvartalsrapport for tredje kvartal fremgår det en omsetning på 625 millioner, som skal tilsvare en økning på 37,4 prosent.
- Veksten i kvartalet var i overenstemmelse med våre forventinger, og demonstrerer i et utfordrende og konkurransepreget marked, verdier av vår fleksible og smidige forretningsmodell, sier administrerende direktør Herman Haraldsson i en pressemelding.
Fysisk butikk trakk ned
Til tross for veksten havnet periodens resultat på minussiden, og har gått fra - 12,4 til - 22,7 millioner. Årsaken til dette skal i følge selskapet blant annet ha kommet av en lang og varm sommer.
- Som forventet ble markedet i tredje kvartal - på grunn av usedvanlig lang og varm sommer - påvirket av kraftige kampanjeaktiviteter, som var gjeldende det meste av kvartalet.
Samtidig ble det et større tap enn forventet i deres nyoppstartede skjønnhetsbutikk Beauty by Boozt i København.
- Den negative utviklingen i driftsresultatet for kvartalet var således drevet av den lavere bruttomarginen samt et større forventet tap i den nyoppstartede fysiske butikken Beauty by Boozt i København.
Fortsatt i rute til siste kvartal
Selskapet mener dog at veksten er som forventet, og har fremdeles et mål om å få en omsetningsvekst på minst 36 prosent for hele året samt en driftsmargin på 1,5-2 prosent.
- Våre forventninger om omsetningsvekst på mer enn 36 prosent for hele året 2018 fastholder nå når vi går inn i årets siste kvartal. På grunn av et større tap enn forventet i vår nye offline beautyshop i København og med det økte antallet kampanjeaktiviter som vi ser i markedet, forventes vår justerte EBIT-margin å ende på 1,5-2 prosent for hele året.