Samtidig som Boozt.com økte salget med 19 prosent, vokste Boozt sin outletvirksomhet Booztlet.com med hele 90 prosent. Det viser tallene for selskapets tredje kvartal.
Samlet hadde selskapet en økning i omsetning på 22,3 prosent til 764 millioner svenske kroner i perioden juli til og med september.
Resultatet under tredje kvartalet gikk på sin side ned fra minus 28,8 til minus 40,8 millioner svenske kroner.
- Nedgangen i klesbransjen, spesielt i Sverige og Danmark, økte over sommeren hvilket gjenspeiles i Boozt.com sin vekst på 19 prosent under kvartalet. Der i mot viste Booztlet.com en fortsatt sterk trend med 90 prosent vekst under kvartalet, sier Hermann Haraldsson, daglig leder i Boozt, i en pressemelding.
LES OGSÅ: Slik skal Suser i Sivet fortsette suksessen i den tøffe klesbransjen
Justerer ned utsiktene
Blant annet på grunn av nedgangen i klesbransjen meddeler selskapet at de går inn i fjerde kvartalet med større forsiktighet. Prognosene for hele året justeres dermed noe ned fra hva selskapet har kommunisert tidligere.
- Vi justerer våre prognoser for årets omsetningsvekst fra tidligere 27 prosent ned til mellom 23 og 26 prosent.