Handelsreisen fortsetter for Mio.
Mens møbelbransjen i Sverige økte med 6,9 prosent i fjor , endte det med en 2017-vekst på 14,4 prosent for kjeden som har som mål å bli størst på møbler i Sverige i 2022, skriver selskapet i en pressemelding.
Totalt solgte de møbler for drøyt 5,8 milliarder svenske kroner i fjor - en forbedring på 735 millioner svenske kroner fra året før.
Kanalsamspill
Selskapet trekker frem samspillet mellom nett og fysiske butikker som en vinneroppskrift.
Mens butikkene opplevde en besøksvekst på 13 prosent, kunne nettet plusse på ytterligere 10 prosent.
Totalveksten for Mios nettalternativ endte i fjor på 23 prosent.
- Vi er utrolig stolte over hva vi sammen har prestert og stolte over målene vi har nådd. Men vi er ikke mette. Bransjen konsolideres og kundenes krav om hurtighet og presisjon øker, sier administrerende direktør Björn Lindblad, som håper de til neste år kan slå seg på brystet som bransjevinnere for tiende året på rad.