ANNONSE

Brimi og Hjeltnes satser på lokal matkultur levert på døra

Brimi og Hjeltnes satser på lokal matkultur levert på døra
Netthandel

Fra Gutta på tur til matkultur for Arne Brimi og Arne Hjeltnes som torsdag lanserte matkassen Mattid.

ANNONSE

I dag kunne herrene Brimi og Hjeltnes endelig dele nyheten om at de lanserer konseptet Mattid.no i Trøndelag.

Mattid består av matkasser levert hjem på døra, med et sterkt ønske om å sette et ekstra fokus på det nærområdet har å tilby av lokale råvarer, forteller duoen i en pressemelding.

- Sammen med våre kokker velger vi ut sesongens kvalitetsråvarer og komponerer spennende, varierte og enkle oppskrifter slik at det skal være enkelt å lage middagen helt fra bunnen av, forteller Arne Brimi.

LES OGSÅ: Denice Hagen er klar for å selge Petworld

Nærmer seg en milliardindustri

De går inn i et tøft marked som i stor grad har hatt Godt Levert og Adams Matkasse i førersetet.

Matkasser er praktisk for alle som har tid som mangelvare, og er en stadig voksende millionindustri - som nærmer seg å bli en milliardindustri.

I fjor hadde Godt Levert og Adams Matkasse en omsetning på tilsammen 723 millioner kroner.

Legger vi til Kolonial og Kolonihagen, så omsatte de «fire store» innen nettmat for 830 millioner kroner i fjor.

LES OGSÅ: Boozt dobler omsetningen i Norge

Lokalt fokus

Med fokus på lokal tilhørighet og deres store interesse for matkultur, ønsker Mattid å levere alt du trenger til ukens middager på døra, uansett hvor du bor i Trøndelag.

I tillegg til det lokale fokuset, ønsker Brimi å fortelle at de også ønsker å benytte seg av noen utvalgte økologiske råvarer så langt det lar seg gjøre.

- Vi er stolte over å presentere et konsept som ønsker å ta tiden tilbake ved middagsbordet ved å tilby enkle oppskrifter med gode kvalitetsråvarer, forteller Arne Hjeltnes.

I tillegg til det lokale fokuset, vil Mattid også tilpasse kassene for studenter, folk som bor for seg selv og barnefamilier.

LES OGSÅ: Selvkjørende hentepunkt kan bli fremtidens løsning for Kolonial.no

Starter med Trøndelag

Brimi og Hjeltnes ønsker å slå et slag for lokale råvarer rundt om i landet, og starter med å lansere Mattid i Trøndelag, deretter er målet å bli landsdekkende.

Det betyr at innholdet i de ulike matkassene vil variere ut fra hvor de pakkes og leveres.

- Vi har reist mye rundt i Norge og har samlet på mange spennende smaker og tradisjoner. Denne matkulturen forsøker vi å bringe videre i vårt konsept gjennom å presentere spennende og sunne oppskrifter, forteller Brimi.


mattid-miljo-1

mattid-miljo-1

(Foto: Mattid)

Del artikkel: