«Alle veier fører til Rom», sies det.
Og nå prøver den Consortio Fashion Group-eide nettbutikken Bubbleroom en ny vei for å hanke inn flere kunder, da fortrinnsvis kvinner i alderen 18-40 år, ved å lansere sitt eget mobilspill.
Youtube-hjelp
Den svenske Youtube-stjernen Therese Lindgren er en del av totalpakken som tilbys ved mobilspill-lanseringen, skriver selskapet i en pressemelding.
Den svenske Youtube-stjernen Therese Lindgren fronter det nye mobilspillet. Foto: Bubbleroom/pressebilde
Målet med spillet er å skape engasjement og en kundeopplevelse som på sikt skal sikre selskapet lojale kunder i lang, lang tid.
Leken inngang til en glamorøs verden
På en leken måte skal dette vekke interessen og engsjere målgruppen, kvinner i alderen 18-40 år, for et dypdykk inn i Bubblerooms «glamorøse verden», som det så fint heter i pressemeldingen.
- Utover vårt primærfokus som er netthandel, vil vi gjennom spillet tilby kundene en merverdi i form av underholdning. Målet er å skape noe ekstra for å kunne premiere og aktivere vår målgruppe - en måte å skape en langsiktig relasjon til våre kunder og følgere på sosiale medier, sier Tina Malmqvist, marketing manager i Bubbleroom.
Spillet kan kort beskrives som det klassiske «Tre på rad»-spillet.
Belønning vanker det til de som spiller mest og oppnår en høy score. De vil få tilsendt rabattkoder som siden kan brukes i nettbutikken.
Ikke tilgjengelig i Norge
Vi fikk fatt i Nelli Avagjan, Social Media Assistent i Bubbleroom, for å høre litt mer om nedslagsfeltet ettersom selskapet også er til stede i Norge med egen nettbutikk.
- Gjelder dette spillet også for norske kunder?
- Nei, spillet er for tiden bare operativt i Sverige. Men kanskje vi åpner opp for at andre markeder kan få spille i fremtiden, sier hun til eHandel.com.