Bubbleroom er i sterk vekst, og innleder nå et samarbeid med logistikkpartneren Logent som skal styre logistikkflyten i deres nye lager i Borås, Sverige.
Nettbutikken har sett tydelige effekter som følger av den stadig voksende trenden av netthandel, og ser ut til å ha en positiv fremtid foran seg.
- Bubbleroom vokser raskt og vi håper å kunne minske våre leveringstider til kunden kraftig med Logents hjelp, sier Ville Kangasmukko, daglig leder i Bubbleroom i en pressemelding.
Vil bli størst i Norden
Ville Kangasmuukko, daglig leder i Bubbleroom og Eric Sandgren, Head of Business i Logent Group tegner avtale. Foto: Pressebilde: Logent
Bubbleroom selger merkeklær til hele Europa og jobber for å bli størst i Norden på festmote til kvinner. Kundene bestiller gjerne klær til spesielle anledninger og forventer derfor korte leveringstider.
For å bedre sitt kundetilbud ønsker selskapet nå hjelp fra Logent, som tilbyr tjenester innen logistikk og lagerhåndtering til flere store bedrifter i Norden, blant annet konkurrenten Boozt. I første omgang vil logistikkpartneren rekruttere minst 35 personer til det nye lageret.
- De har veldig sterke referanser og en sterk kundeportefølje, spesielt i nettbutikken Boozt som jobber innen samme segment som oss. Logents kunnskaper og ferdigheter var faktorer som gjorde at vi til slutt valgte å samarbeide med dem.
For å kunne vokse videre mener Bubbleroom at det fortsatt er viktig for dem å holde logistikkostnadene nede, og ser for seg en mer automatisert løsning etterhvert.
- For oss er det viktig å ha en leverandør som kan sikre vår kapasitet så vi kan fortsette å ha høy vekst. På sikt vil vi gå inn på en mer automatisert løsning og vi kjenner oss trygge sammen med Logent når dette blir aktuelt, sier Ville.