Den svenske elektronikkjeden Kjell & Company satser stort på flere fysiske butikker.
Kjeden, som har spesialisert seg på tilbehør til hjemmeelektronikk, har per i dag 107 fysiske butikker.
13 av dem befinner seg i Norge, mens de øvrige butikkene ligger spredt rundt i Sverige.
Til tross for at de også gjør det bra på nett, går selskapet videre med sin strategi om etablering av flere fysiske butikker. Kontrakter er underskrevet for etablering av syv nye butikker i Sverige og to i Norge, skriver selskapet i en pressemelding.
Sømløst samspill
Kjell & Company har i likhet med mange andre kjeder en klar strategi om at nettbutikken og fysiske butikker skal gå hånd i hånd.
- Vi skal finnes der kundene våre vil handle, sier Mikael Dahnelius, en av gründerne bak Kjell & Company.
Mens butikkene kan tilby personlig service over disk, satser de hardt på en tilsvarende service på nett gjennom videosnutter i serien «Hvordan fungerer det?».
- Dette er et godt eksempel på hvordan vi ønsker å knytte nettbutikken og de fysiske butikkene sammen. I de fysiske butikkene kan vi yte personlig service og hjelp, mens vi på nett kan hjelpe kundene til å lære på egenhånd, sier Karl Emil Nikka, utdanningssjef hos elektrotilbehørs-kjeden.