Netthandel.no har tidligere skrevet om de to digitale TINE-hodene Solveig Prestvik (t.v.) og Anne Murstad som i fjor sommer utviklet en bestillings-app rettet mot meierigigantens bedriftskunder.
Flytende og fast
Siden da har duoen fortsatt å hjernekverne på nye digitale konsepter. På nyåret fikk de muligheten til å utvikle selskapets første nettbutikk, som først og fremst henvender seg til treningsglade nordmenn.
- Ideen ble diskutert rundt juletider. Noen måneder senere begynte vi for alvor å ta tak i ideen og realisere den. 1. april, etter bare fire ukers nitidig arbeid, ble nettbutikken åpnet, sier Prestvik til Netthandel.no.
Merkevaren «YT», som mange mosjonister sverger til både før, under og etter trening i både flytende og fast form, fikk etter bare noen få ukers iherdig butikksnekring sin egen nettbutikk.
Melk og troll i tospann
Det er Magento-spesialisten Trollweb, som tidligere i år ble solgt til Visma Retail, som fikk oppgaven med å få på plass de digitale butikkhyllene og alt annet som må til for å drive butikk på nett.
- Siden ikke alle YT-produktene finnes i butikk, så mente vi at de ville egne seg bra for nettsalg. Så da gjorde vi et forsøk, sier Prestvik, som etter knappe tre ukers drift synes det blir litt tidlig å komme med en dom over nysatsingen.
- Men moro er det. Det er nok ikke mange som hadde sett denne komme, sier hun fornøyd.
Vips, så var det gjort
Noe av det første de gjorde var å se til at nettbutikken var mobiltilpasset.
- Vi tror de aller fleste kundene vil kjøpe via mobilen og få varene levert hjem, forteller Murstad.
Eneste betalingsmulighet i nettbutikken er med Vipps, og på den måten har digi-duoen skapt landets første nettbutikk med kun denne ene betalingsløsningen tilgjengelig.
(Foto: Bjørn Skomakerstuen)