De friske uttalelsene er det Knut Strand Jacobsen, administrerende direktør i Byggmakker Handel AS, som kommer med.
Byggevarekjeden har de siste årene investert store ressurser i å utvikle gode og effektive digitale løsninger for å tilfredsstille behovene til både proff- og forbrukerkundene.
- Med blant annet vår «klikk og hent»-løsning, en egen proffportal med nær 6000 brukere og nå nærmere 40 000 varer med priser på nett, tør jeg påstå at vi er bransjens digitale nummer én, sier Jacobsen i en pressemelding.
90 mill. via proff-portal
Det viser seg blant annet i antall besøk på nettsidene. Det siste året har økningen vært på 55 prosent (1,8 millioner besøk). Målet i år - et kvantesprang - er seks millioner besøk.
- Vi har nå nærmere 6000 håndverkere som bruker vår BM-portal - en spesialutviklet portal med service og handelsløsninger for våre proffkunder. I 2016 ble det solgt varer for mer enn 90 millioner kroner gjennom denne portalen, og den vokser hurtig. Vi tror på 25 prosent vekst i 2017, forteller Jacobsen.
Lynsjakk
Han sammenligner digitaliseringsutviklingen som lynsjakk. Følger du ikke med nå, er du sjakk matt før du vet ordet av det.
- Digitalisering er det voksende hjertet som banker blod inn i alle systemer og aktiviteter, sier Jacobsen avslutningsvis
(Foto: David De Hoey/CC BY-NC-ND 2.0)