Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

CareOfCarl.com åpner i Norge

Ole Martin N. Evensmo

Svenske CareOfCarl.com som selger designerklær for menn på nettet, blir nå et internasjonalt selskap med lanseringen av Careofcarl.no i Norge.

ANNONSE

Selskapet som ble etablert høsten 2010, er mindre enn store svenske klesaktører med som for eksempel Nelly, Bubbleroom, Ellos, KappAhl, MQ og H&M, men deres popularitet i Sverige vokser og forrige regnskapsår (2013-2014) omsatte Care of Carl AB for 63 millioner svenske kroner.

Selskapet sier de har fått mange forespørsler om å sende bestillinger til Norge, og i dag åpner Care of Carl opp sin norske nettbutikk i Norge på Careofcarl.no. Butikken har de samme fokus på service og kvalitet som den svenske butikken har.

- Vi er svært stolte over at vi åpner opp vår butikk i Norge. Dette er en viktig milepæl i vår historie, og vi er nå et internasjonalt selskap. Det har tatt oss nesten 5 år siden starten, før vi følte meg klar til å utvide vårt konsept utenfor Sverige. Vi mener at Norge er det mest passende markedet for oss å begynne med. Vi er sikre på at våre norske naboer setter pris på å få bli inspirert og få handle sterke internasjonale merkevarer på nettet, med en høy grad av service og kvalitet, sier gründer Henning Källqvist.

Med dagens etablering slår for øvrig Care of Carl sin svenske konkurrent MQ på målstreken. Den populære kleskjeden som allerede har fysiske butikker i Norge, lanserer sin norske nettbutikk etter planen 25.mars. Les intervju med MQ og deres omnchannel-fokus.

(Foto: Care of Carl)

Del artikkel: