CDON Group la i dag frem resultatene for årets tredje kvartal. Omsetningsveksten var på 21 prosent og økte til 1,1 milliarder svenske kroner, med et negativt resultat etter skatt på 4,7 millioner svenske kroner. Totalt i år har selskapet et positivt resultat etter skatt på 12,3 millioner svenske kroner, mot et negativt resultat for samme periode i 2013 på 83,1 millioner svenske kroner.
- CDON Groups salgsmomentum fortsatte i det tredje kvartalet. Konsernet vokste med 21 prosent med gode salgstall i samtlige segmenter, sier konsernsjef Paul Fishbein i en pressemelding.
Blant høydepunktene finner vi:
- Lekmer vokste med 58 prosent til 90 millioner svenske kroner, med et underskudd på 1 million svenske kroner
- Nelly økte med 30 prosent, men gikk 4 millioner kroner i minus
- Tretti vokste med 29 prosent
- CDON fortsatte den gode utviklingen, blant annet takket være CDON Marketplace
- Gymgrossisten vokste med 20 prosent, med et positivt resultat på 17 millioner kroner
Aller viktigste er kanskje det faktum at deres egenutviklede betalingsløsning Qliro Payment Solution har gjort det bra i pilottester, og på slutten av året rulles løsningen ut for Nelly, Lekmer og Cdon.com i Sverige, og neste planlegges lansering i Norge og Finland. Neste år får også Gymgrossisten glede av Qliro.
For å kunne lansere Qliro i full skala og støtte datterselskapenes ekspansive planer, så har styret besluttet å gjennomføre en fortrinnsrettsemisjon på cirka 650 millioner svenske kroner.
Med den store satsingen på Qliro og det faktum at CDON.com nå kun er en av mange merkevarer i konsernet, var det kanskje ingen stor overraskelse at navnet endres til Qliro Group.
 (Foto: CDON Group)