ANNONSE

Clas Ohlson ansetter ny direktør for ekspansjon og forretningsutvikling

Clas Ohlson ansetter ny direktør for ekspansjon og forretningsutvikling
Trond Martin Nettelhorst Tveit rekrutteres til stillingen som direktør for ekspansjon og forretningsutvikling hos Clas Ohlson.
Foto: Javad M.Parsa
therese.karlsrud.haugen

Skal bidra til raskere levering og nye tjenester.

ANNONSE

For å kunne bli enda mer konkurransedyktig og bedre rustet for fremtiden har Clas Ohlson nå headhuntet Trond Martin Nettelhorst Tveit til en nyopprettet stilling, som direktør for ekspansjon og forretningsutvikling.

Nettelhorst Tveit kommer fra stillingen som Director of Business Development i Espira Gruppen, og har tidligere erfaring fra selskaper som ICA og Boots. 

- Vi er så glad for å ha fått Trond Martin med på laget. Han har verdifull kompetanse innen forretningsutvikling, innovasjon og etablering etter mange år i retail, blant annet i ICA og Boots.  Trond Martin skal med sitt team bidra med å sikre fremtidig lønnsom vekst og ikke minst fornøyde kunder, sier Stine Trygg-Hauger administrerende direktør i Clas Ohlson, i en pressemelding. 

- Dette er noe jeg brenner for!

Som ny direktør skal Nettelhorst Tveit gå inn i Clas Ohlsons ledergruppe med ansvar for forretningsutvikling, etableringsstrategi og videreutvikling av Clas Ohlsons konsepter og tjenester. I dag har kjeden 90 butikker i Norge samt nettbutikk. 

Les også: Clas Ohlson lykkes på nett - økte 20 prosent

- Clas Ohlson har som mål og gjøre hverdagen enklere i alle hjem. Dette er noe jeg brenner for! Jeg ønsker å jobbe for at alle medarbeidere i alle ledd skal kunne gjøre hverdagen enklere for hverandre. På den måten kan vi disponere tiden vår bedre slik at vi får mer tid til kunden. I tillegg er det viktig at vi sikrer at våre rammevilkår møter detaljhandelens forutsetninger både i dag, og i fremtiden, sier Trond Martin Nettelhorst Tveit, i en pressemelding. 

Raskere levering og nye tjenester

I takt med en kraftig omveltning i detaljhandelen, ønsker kundene stadig mer valgfrihet rundt hvor og hvordan de vil handle samt hvor varene skal leveres. I den forbindelse tilbyr Clas Ohlson hjemlevering samme dag i Oslo og Akerhus med PorterBuddy, samtidig som de nylig lanserte et nytt samarbeid med Kolonial.no. 

Nå skal det nye tilskuddet i ledelsen se hvordan Clas Ohlson kan levere enda bedre last mile tjenester til sine kunder.

- For oss er det viktig å være tilgjengelig for kunden der de ønsker å handle, uavhengig om det er i våre fysiske butikker eller på nett. Det er viktig å ha pulsen på kundene og fjerne friksjoner i handleopplevelsen. Vi ser blant annet en stor økning i antall Klikk & Hent, hvor kunden kjøper på nett og kan hente varen i en av våre butikker etter 2 timer, sier Nettelhorst Tveit.

Del artikkel: