Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Clas Ohlson henter inn to nye hoder - fra Komplett og Geelmuyden Kiese

Clas Ohlson henter inn to nye hoder - fra Komplett og Geelmuyden Kiese
Clas Ohlson styrker opp temaet med kommunikasjonsrådgiver Kine Dreyer og Commercial Manager Lene Iren Oen.
Foto: Morten Rakke
therese.karlsrud.haugen

En del av selskapets nye strategi.

ANNONSE

To nye hoder hentes inn, som en del av Clas Ohlsons nye strategi for å sikre rett kompetansemiks til fremtidens detaljhandel. 

Selskapet har over lengre tid jobbet med en omorganisering av virksomheten, hvor planen blant annet er å doble omsetningen på nett annen hvert år. 

De nye ansatte er Lene Iren Oen fra Komplett til stillingen som Commercial Manager, og Kine Dreyer fra Geelmuyden Kiese som ny kommunikasjonsrådgiver.

- Når denne muligheten åpnet seg hos Clas Ohlson, forstod jeg raskt at dette var et selskap og en kultur jeg hadde lyst til å bli en del av. Selskapet er svært godt likt av kundene, og er godt posisjonert for framtidig vekst med både fysiske butikker og nettbutikk, sier Lene Iren Oen, i en pressemelding. 

Les også: Clas Ohlson reduserer kostnadene - kan påvirke 200 jobber

Ny kompetansemiks

Oen kommer fra stillingen som Head of Customer Journey i Komplett, som hun var med å etablere for to år siden. Før det var hun Commercial Director i samme selskap og har solid netthandelserfaring gjennom 12 år.

- Clas Ohlsons butikker bugner av produkter som løser små og store utfordringer for kundene, og sammen med mange dyktige kollegaer ser jeg fram til å utvikle handleopplevelsen ytterligere. Vi skal sørge for at alle treffpunkter med oss fortsatt blir enkle, trygge og ikke minst hyggelige, sier Oen. 

Dreyer, som også blir del av den kompetansemiksen, har jobbet i kommunikasjonsbyrået Geelmuyden Kiese siden 2013. Hun har bred erfaring fra både operativt og strategisk kommunikasjonsarbeid.

Satser på sterk vekst online

Clas Ohlson har store vekstambisjoner for online salg og jobber nå målbevisst for å doble omsetningen på nett annet hvert år frem til 2022. For kort tid tilbake meddelte selskapet at nettsalget økte med 51 prosent under det tredje kvartalet. 

Les også: Clas Ohlson er misfornøyd med salget - men økte på nett med 51 prosent

– Vi skal være der kunden er, og det endrer seg raskt og kontinuerlig. Det å forstå kundereisen og innfri kundenes forventninger blir avgjørende. Digitalisering endrer hele samfunnet, og vi har allerede tatt flere skritt for å komme nærmere kunden, sier Stine Trygg-Hauger, administrerende direktør i Clas Ohlson Norge, i en pressemelding. 

Del artikkel: