Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Cocopanda har tatt Sverige med storm

Cocopanda har tatt Sverige med storm
Netthandel

- Dette er et eventyr, sier Silvia Elin Melin, daglig leder for Blivakker og Cocopanda, om fjorårsomsetningen av sminke og velværeprodukter i Sverige.

ANNONSE

Høsten 2015 rullet Brandsdal Group inn i Sverige med nettbutikken Cocopanda - den internasjonale delen av Blivakker - som gjør det skarpt på det norske markedet med nettsalg av sminke og velværeprodukter.

LES OGSÃ…: Brandsdal Group og Cocopanda sminker seg inn i Tyskland

- Spinnvilt

Silvia Elin Melin (i midten på bildet), daglig leder i Blivakker og Cocopanda, opplevde et forrykende fjorår i Sverige.

- Det er helt spinnvilt hvor fort og bra det har gått, sier hun fornøyd da Netthandel.no snakker med henne på telefon fra Kristiansand, hvor hele sminkeeventyret styres fra.

- Det er en bukett med jenter her som virkelig står på, skyter Einar Øgrey Brandsdal, sjefen for det hele inn.

Og buketten Brandsdal viser til består av (fra venstre) Lene Andersen (innkjøpsdirektør), Nina Johansen (salgsdirektør), Silvia Elin Melin (daglig leder), Stine Borden (salgsansvarlig i Sverige) og  Sarah Åstrøm (markedsansvarlig i Sverige).

Enorm omsetningsøkning

For fra 2015 til 2016 har Cocopanda i Sverige økt omsetningen med rundt 60 millioner kroner, fra 36 millioner kroner til nærmere 100 millioner kroner.

Melin peker på at de har vært veldig bevisste på å høre på de svenske kundenes ønsker, og hele tiden tilpasset seg stemmene i markedet.

Det har heller ikke trukket i negativ retning at de har ansatt svenske kundebehandlere og svenske markedsførere i jobben med å gjøre selskapet synlig hos broderfolket i øst.

- Det har vært viktig for oss at de skal bli møtt av svensk språk og svenske personer, sier Melin til Netthandel.no.

Vegansk blogghjelp

Melin sier også at de fikk flere henvendelser om veganske produkter; altså sminke som ikke består av animalske elementer.

- Her fikk vi hjelp av en svensk blogger som selv ønsket veganske produkter. Hun hjalp oss med å finne frem til det, som vi siden profilerte på nettsiden vår. Og da hun, som er av en viss bloggstørrelse i Sverige, blogget om akkurat dette, så merket vi det for å si det mildt, sier Melin.

(Foto: Daniela Cristina Inácio Pacheco/Brandsdal Group)

Del artikkel: