Britisk e-handel vokser raskt, og dette påvirker transportbransjen som må følge samme tempo med unike tjenester og tilbud til britiske forbrukere og bedrifter. Derfor er Delivery Management et emne som får økt oppmerksomhet i Storbritannia. Den økende mengden av forsendelser gir gode muligheter for Consignor, som nå etablerer seg i London for å hjelpe britiske selskaper med å effektivisere sine forsendelsesprosesser. Det handler om å koble avsender med mottaker, sier Vice President hos Consignor, Steffen Pasgaard:
- Vi ser et stort potensiale i å forbedre frakt og levering i Storbritannia, siden det er et land hvor e-handel-industrien vokser raskt. Både e-tailers og andre virksomheter med fraktbehov vil oppnå store økonomiske fordeler ved å være tilknyttet transportørene, siden levering er en viktig del av forsyningskjeden. Consignor-plattformen inneholder verdens største transportørbibliotek, noe som betyr at våre kunder kan velge akkurat den løsningen som passer best for sine forsendelser og kunder.
Utvidelsen til Storbritannia er en naturlig del av en geografisk vekststrategi. Steffen Pasgaard fortsetter:
- Nylig har vi opplevd økende etterspørsel fra kunder og partnere om å støtte det britiske markedet med Consignor. Dette betyr at vi allerede har aktive britiske kunder som bruker Consignor som en sentral del av sine leveranser. Derfor var det naturlig for oss å inkludere Storbritannia som neste trinn i vår vekststrategi.
Gary Carlile er Country Manager for Consignor i Storbritannia og har høye forventninger til utrulling av plattformen på det britiske markedet.
10.000 kunder som grunnlag
Storbritannia har flere programvareleverandører som konkurrerer innenfor Delivery Management. Dermed kan markedet føles mettet, men ingen av de andre leverandørene har samme erfaring fra en kundebase på over 10.000 kunder som Consignor allerede har. Det er derfor Gary Carlile mener at det er rom for en annen aktør i markedet.
- Consignor er den mest komplette plattformen tilgjengelig innenfor Delivery Management. Consignor inneholder både det som regnes som standard funksjoner, men også mer innovative fordeler som fakturakontroll , fraktberegning og innebygget forsikring av forsendelser. Britiske bedrifter bytter ofte transportører eller legger til nye tjenester i tråd med transportutviklingen og kundens behov. Og med verdens største transportørbibliotek vil bedriftene ha alle de alternativene de trenger, i en og samme plattform, forklarer Gary Carlile.
Consignor er ambisiøse når det gjelder sitt inntog på det britiske markedet, og har allerede begynt å ansette flere folk til kontoret i Storbritannia.
- Det krever hardt arbeid og de beste ressursene for Ã¥ oppnÃ¥ en god posisjon i markedet. Derfor er vi allerede nÃ¥ pÃ¥ utkikk etter flere britiske ansatte. Vi er et selskap som tenker langsiktig og investerer tungt i utvikling av vÃ¥r programvare, slik at vi kan tilby vÃ¥re kunder den beste løsning og service. Dette betyr at Consignor-plattformen kan brukes av alle typer bedrifter med alt fra smÃ¥ e-handel start-ups til store tredjeparts logistikkselskaper. Dette bunnsolide fundamentet er hva Consignor Limited er basert pÃ¥, konkluderer Steffen Pasgaard.Â
Fakta om Consignor
- Consignor ble grunnlagt i 1997 i Norge, og startet i Danmark i 2002, Romania i 2006, Sverige i 2009, Finland i 2011, Kina i 2015, og nå Storbritannia i 2016.
- Consignor hjelper sine kunder med å effektivisere forsendelsesprosesser, spare fraktkostnader og forbedre leveringsopplevelsen for sluttkunden.
- Consignor har mer enn 130 ansatte.
- Consignor hadde i 2015 en omsetning på mer enn 140 mill.
- Consignor inneholder verdens største transportørbibliotek og kan kobles til alle transportører.