Zalando finnes i 15 europeiske land og ble lansert i Norge i september 2012. Til tross for kort tid bak seg her i landet, har nettbutikken vokst raskt og er en av Norges mest populĂŠre voksende nettbutikker.
- Vi er godt fornÞyd med Ä fÄ avtalen med Zalando pÄ plass. Dette vil sÞrge for at Coop-medlemmer fÄr hele 5 prosent medlemsbonus pÄ alt de handler av klÊr og sko pÄ Zalando.no. I tillegg blir det flere kampanjer med gode medlemstilbud gjennom Äret, blant annet et Äpningstilbud, sier Geir Jostein Dyngeseth, Kunde- og medlemsdirektÞr i Coop i en pressemelding.
1,4 millioner medlemmer
Coop har i dag over 1,4 millioner medlemmer som har medlemsfordeler his Statoil, Esso, If, MasterCard, samt Coop Hotellkupp. Det er flere grunner til at Coop Ăžnsket et samarbeid med Zalando.
- Vi jobber kontinuerlig med Ä tilby vÄre medlemmer medlemsnytte bÄde internt i Coop og gjennom samarbeidsavtaler med eksterne aktÞrer. I Zalandos nettbutikk vil medlemmene fÄ fordeler i form av bonus og kontantrabatt pÄ kvalitetsprodukter. Nettbutikken har et stort og variert utvalg som passer vÄre medlemmer godt. Butikken er dessuten innovativ og svÊrt enkel og trygg Ä bruke, sier Dyngeseth.
-Norges stĂžrste utvalg
OgsÄ Zalando er godt fornÞyd med avtalen med Coop. Country manager for Norge, Martin Johansen, er i tillegg svÊrt spent pÄ hvordan de blir tatt imot av Coop-medlemmene.
- Vi har Norges stĂžrste utvalg av klĂŠr og sko pĂ„ nett, sĂ„ jeg er optimist med tanke pĂ„ mottakelsen. Vi har 1 500 forskjellige kjente merker, i tillegg designer vi bĂ„de sko og klĂŠr selv. Det vil si at alle kan finne noe de liker â til en pris de liker, sier Johansen.
Samarbeidet trer i kraft fra 1. oktober.