I anledning den internasjonale kvinnedagen lanserer YouGov «Kvinners merkevareranking» - en liste over varemerker som norske kvinner har hatt best inntrykk av i 2016.
Finn i farta
Norske kvinner er glade for å gjøre en god handel. Norges største markedsplass, FINN.no er den merkevaren som Kari Nordmann i størst grad får stjerner i øynene av.
Rema 1000 som i mange år har ligget høyt på YouGov BrandIndex’ liste over merkevarer som har fått mest positiv oppmerksomhet i Norge, ligger på andreplass, tett fulgt av Ikea.
Obs, obs!
Mer overraskende er det at byggevaregiganten Obs Bygg kommer høyt opp på listen. Likeledes er det interessant å se at Clas Ohlson også er å finne på topp 10.
Norske kvinner står ikke tilbake for menn når det gjelder oppussing. Obs Bygg scorer klart høyere blant kvinner enn blant menn.
Ikea er ikke engang inne på menns topp 10-liste, hvor vi for øvrig finner Clas Ohlson på toppen.
BrandIndex er en daglig måling av nordmenns oppfatning av mer enn 250 merkevarer.
Hver dag intervjues det 100 nasjonalt representative respondenter for å få vite hva de mener om ulike merkevarer.