Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Den digitale skjønnhetssalongen Skincity etablerer seg i Norge

Den digitale skjønnhetssalongen Skincity etablerer seg i Norge
Annica Forsgren Kjellman (i midten), med-gründer og deleier i Skincity, flankeres av noen av netthandelsselskapets ansatte.
Bilde: Presebilde
Kristin Andersson

Hurtigvoksende Skincity er allerede på plass i Norge med nettbutikk. Nå går de fysisk inn i det norske markedet og etablerer kontor med egen Country Manager.

ANNONSE

Siden starten i 2011 har skjønnhetsselskapet Skincity vokst kraftig. 

I fjor omsatte det svenske nettselskapet skjønnhet for 186 millioner svenske kroner.

Fokus på Norge

Skincity etablerte nettbutikk i Norge i fjor. Siden da har de hatt fullt fokus på det norske markedet etter å ha opplevd en sterk etterspørsel fra norske kunder.

I en stillingsannonse, som blant er lagt ut på LinkedIn, fremgår det at selskapet skal etablere sitt eget kontor i Oslo, og at de er på jakt etter en Country Manager som skal bearbeide og utvikle selskapets posisjon i Norge.

Skincity er langt fra en eneste aktøren som holder godt øye med Norge.

Nylig åpnet Kicks en 750 kvadratmeter stor flaggskipbutikk på GlasMagasinet i Oslo sentrum.

Pure player

Skincity har ingen salonger i Sverige, og satsingen i Norge virker å følge det samme digitale konseptet.

eHandel.com har forsøkt å få en kommentar fra selskapet, men har så langt ikke lykkes med det.

Største eier i Skincity er investorselskapet Rite.  

Vi har tidligere omtalt at Skincity skal være klar for børsen i begynnelsen av 2018.

Del artikkel: