Rekrutteringen er et ledd i å forbedre posisjonen innen dame-, barn- og hjemsegmentet i det voksende norske netthandelsmarkedet, kommer det frem i en rykende fersk pressemelding fra det svenske selskapet.
- Vi regner med at det norske onlinemarkedet for mote vil ha en årlig tilvekst på cirka seks prosent de kommende årene. For hjemmeinnredning spår vi en vekst tilsvarende åtte prosent. Med vårt produktutvalg, og eksponeringen mot de raskest voksende segmentene, er målet å vokse raskere enn markedet, sier Mathias Ekström, markedssjef for Ellos.
Vært gjennom en omstillingsprosess
Ellos har gjennomført en stor omstilling i produktutvalg og den kommersielle strategien de siste årene.
Det er blant annet lansert kolleksjoner i samarbeid med designere som svenske Ida Sjöstedt, og gjennomført kampanjer med internasjonale profiler som Sarah Jessica Parker.
- Vi har i dag nærmere 400 varemerker i sortimentet. Produktene er høyt verdsatt av våre norske kunder, noe vi ser i en forbedret kundetilfredshet. Vi er nå i fasen med å rekruttere en markedsansvarlig for å styrke organisasjonen vår i Oslo, sier Mathias Ekström.
Les også: Bring blir Elkjøps budbringer i Norden
Omsetter for nesten 300 mill. i Norge
Ellos Norge har en årlig omsetning på nærmere 300 millioner norske kroner.
Selskapet ble lansert i Norge i 1983, da virksomheten besto av postordre. I 2015 ble de kåret til Norges beste nettbutikk av Posten Norge og Bring.
Ellos er den største netthandelsaktøren innen Ellos Group, og det største forretningsområdet er damemote.
I grupperingen inngår også netthandelsstedene Jotex med fokus på hjemmeinnredning - og Stayhard som retter seg mot mote for yngre menn.
Les også: Ny app presser prisene og gjør privatfly tilgjengelig for flere