Komplett har helt siden oppstarten i 1996 hatt en eventyrlig vekst, men de siste par årene har veksten flatet ut, noe som har medført at selskapet har beveget seg inn i flere nye bransjer, inkludert bank, forsikring, kosmetikk, hvitevarer og bildeler.
Nå melder Komplett om at de igjen har fått fart på maskineriet.
– Det er lenge siden sist vi vokste slik. Det går så det griner om dagen, sier Ole Vinje som er konsernsjef i Komplett Group til Dagens Næringsliv.
Avisen melder om en omsetningsvekst på hele 33,7 prosent sammenliknet med samme periode i fjor, hvilket betyr at selskapet omsatte for 2,6 milliarder kroner i løpet av årets første seks måneder. Omtrent halvparten av økningen er organisk vekst.
Økt salg via mobiltelefon og nettbrett har også effekt, tror Vinje.
– Konsumentene endrer adferd, og man får tilgang til nettbutikker fra mobil og brett. Vi er ved et tippepunkt der flere og flere ser at dette fungerer og blir komfortable med å kjøpe flere typer produkter på nett.
Konsernsjefen får støtte av Ingjerd Blekeli Spiten som er direktør for ebusiness i DNB.
Les også om CDON Group som er på bedringens vei etter elendige resultater.
– Det virker som folk gikk ut av jula og bare fortsatte å handle på nett. Jeg tror mange nå har opplevd hvor enkelt det er.