Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Dette er Danmarks markedsplass-vĂ¥pen mot storheter som Amazon og Alibaba

Dette er Danmarks markedsplass-vĂ¥pen mot storheter som Amazon og Alibaba
Wupti, som eies av Dansk Supermarked Group, har som mĂ¥l Ă¥ bygge en sĂ¥ stor og sterk markedsplass som mulig for Ă¥ holde netthandelen hos broderfolket i sør pĂ¥ danske hender.
Bilde: Wupti
Bjørn Skomakerstuen

Sverige er der, mens Norge kommer. Torsdag Ă¥pnet Wupti for at danske netthandlere skal kunne hamle opp med internasjonale markedsplass-giganter.

ANNONSE

Markedsplasser er en het potet.

Svenske CDON Marketplace har allerede befestet sin posisjon som størst i Norden pĂ¥ dette feltet.

Norge og Komplett Marketplace følger snart pĂ¥, mens Danmark og Wupti Ă¥pnet nettdørene torsdag denne uken.

Felles for alle de nordiske markedsplassene er at de ønsker Ă¥ innta en posisjon i sitt eget «nabolag» før storheter som gjerne har navn som begynner pĂ¥ A kommer rullende inn med alt de har av futt og fart.

Dobling av antall varer pĂ¥ kort tid

I vĂ¥r annonserte Dansk Supermarked Group, som eier Wupti, at de ønsket danske nettbutikker velkommen til sin kommende markedsplass for Ă¥ sikre at dansk netthandel og danske penger forble pĂ¥ danske hender.

For bare to mĂ¥neder siden hadde plattformen partnere som kunne vise frem 28 000 forskjellige varer.

Da markedsplassen offisielt Ă¥pnet torsdag denne uken var antall varer allerede mer enn doblet, skriver Dansk Handelsblad.

- VĂ¥r ambisjon om Ă¥ skape en markedsplass hvor danske nettbutikker samlet kan nĂ¥ ut til en langt større gruppe av potensielle kunder, har blitt tatt meget godt i mot. Det er kommet til sĂ¥ mange nye partnere, at vi sammen har mer enn doblet antall varer og relevansen for kundene pĂ¥ bare et par mĂ¥neder, sier Kenneth Nielsen, konsernsjef i Dansk Supermarked Group.

Del artikkel: