Sportsbransjen blir stadig tøffere med et stort antall prisfokuserte kjeder og nettbutikker. Nå vil også nettbutikken Boozt som vi i hovedsak forbinder med mote og klær også ha sin del av markedet.
Boozt.com melder i en pressemelding at de nå har inngått en avtale med mer enn 60 sporty merkevarer, inkludert Reebok, Adidas og Puma. At Boozt tester nye varekategorier kommer kanskje ikke som noen stor overraskelse, for en tid tilbake begynte Boozt også å selge kosmetikk.
- På samme måte som vi de seneste årene har utfordret den fysiske detaijhandelen innenfor fashion og kosmetikk, går vi nå inn og utfordrer de fysiske sportskjedene, sier Peter G. Jørgensen, medgründer og markedssjef hos Boozt.com.
Det er særlig sporty moteklær Boozt sikter seg inn på. En kategori som ikke bare de store sportskjedene satser mer på, men nettbutikker som Tights.no, X-life, Freddy Store og Get Inspired har satset mye på. Også flere motekjeder har kastet seg på trenden.
- Der er et milliardmarked, og vi vil gjøre sport og ahtleisure til et forretningsbein i Boozt, forklarer Jørgensen.