Blush.no startet på slutten av 2012 en omfattende markedsføringskampanje med mål å å revolusjonere en "skjermet" kosmetikkbransje uten noen klar norsk markedsleder. Ved hjelp av tung tv-annonsering, annonser i magasiner, samarbeid med profilerte bloggere og aktivitet i sosiale medier, tredoblet Blush omsetningen i løpet av første halvår i 2013 sammenliknet med samme periode i 2012. Også i andre halvdel fortsatte omsetningen å øke. Ifølge Blush sitt årsresultat for 2013 økte driftsinntektene fra 28,5 til 57,7 millioner kroner fra 2012 til 2013. Helt gratis har veksten derimot ikke vært. Regnskapet for 2013 viser et drifsresultat på -18,6 millioner kroner og et resultat før skatt på -19,2 millioner kroner.
Kommunikasjonsdirektør Ingebjørg Tollnes i Komplett Group som eier nettbutikken Blush.no, sier i en kort kommentar til Netthandel.no at «resultatet var i henhold til budsjett. Vi følger løpet som vi har planlagt.»
Les også om konkurrenten Blivakker.no som i 2013 la frem et rekordresultat. Også Coverbrands.no gjorde det bra i 2013. De økte omsetingen fra 29,3 millioner kroner i 2012 til 39,6 millioner kroner. Driftsresultatet endte på vel 4 millioner kroner og resultat før skatt ble 3,9 millioner kroner.
(Foto: @ Komplett Group, KomplettGroup.com /  Lisens CC-BY-3.0 )
Â