Selskapet har nå en aksjekapital på 8 millioner og daglig leder Sigrun Syverud er glad for at kvinneandelen i deres tech-startup er oppe i 83 prosent.
Nå skal Fjong ansette flere utviklere for å videreutvikle klesdelingstjenesten og satse mot nye markeder.
Klesbutikken har 15 000 unike brukere og 3 500 plagg i sortimentet. De startet opp i 2016 og driver utlån og leie av klær.
Syverud håper å kunne inspirere flere til å benytte seg av tjenesten.
– Jeg håper vi kan inspirere flere kvinner. Vi ønsker å satse og få flere kvinner til å investere i det nye, norske næringslivet. Flere vil forhåpentligvis også se at det er et vinn-vinn å få flere kvinner på investorsiden. Det styrker og øker slagkraften til det norske start-up-økosystemet, sier Syverud til Shifter.
Kitemill hadde den tidligere rekorden for innhentet aksjekapital på 6,4 millioner for tech-startups ifølge Syverud, og det kunne ha vært et enda større beløp enn 8 millioner Fjong hentet inn.
– Vi måtte til og med si nei til flere. Det betyr at vi kan realisere flere planer raskere. Timingen er perfekt, for etterspørselen etter klesdelingstjenester bare skyter i været.